اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

راه‌اندازی خانه احزاب ایران در 18 استان کشور/پرداخت 2.6 میلیارد تومان یارانه به احزاب

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: فعالیت خانه احزاب ایران که چندین سال تعطیل شده بود برای اینکه فعالیتش را در استان‌ها آغاز کند پیگیری کردیم، در استان‌های کشور شعبات آن راه‌اندازی شود که تا الان 18 استان خانه احزاب‌شان راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت هستند و پیگیری کردیم بقیه استان‌ها فعالیت‌شان راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی خانه احزاب ایران در 18 استان کشور/پرداخت 2.6 میلیارد تومان یارانه به احزاب

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حمید ملانوری در حاشیه دیدار با فرماندار رفسنجان در جمع خبرنگار اظهار داشت: بر اساس آخرین قانونی که سال 95 به وزارت کشور در رابطه با فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی ابلاغ شده، احزاب مکلف شدند ظرف یک سال و با یک تمدید 6 ماهه خود را با این قانون تطبیق دهند.

مدیرکل دفت سیاسی وزارت کشور ادامه داد: بر اساس آخرین وضعیت، احزابی که خود را با قانون تطبیق دادند و احزابی که سال 97 و 98 پروانه فعالیت گرفتند با مصوبه کمیسوین ماده 10 مجموعا 118 حزب‌اند که 83 حزب از احزاب ملی و مابقی احزاب استانی هستند که استان کرمان هم یک حزب استانی تاک (توسعه، و آزادی کرنمان) است، دارد که مشغول فعالیت است.

وی تصریح کرد: یک حزب دیگر هم تقاضای تأسیس داده که به عنوان حزب استانی در کرمان فعالیت کند که مرحله اول موافقت شده و الان در مرحله بعدی برای صدور پروانه نهایی است که در جلسه بعدی کمیسیون در دستور کار است که مطرح می‌شود و اگر مورد خاصی نداشته باشد به تصویب رسیده و پروانه آن صادر شود.

ملانوری در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس قانون، احزاب ملی می‌توانند در مراکز استان شعبه و در شهرستان‌ها دفتر داشته باشند، افزود: این قضیه در جلسات سال 98 کمیسیون به‌طور جدی مورد  پیگیری قرار گرفت، پرونده‌هایی که معطل بودند و تقاضایی که ازاحزاب آمده بود پیگیری شد به‌دلیل اینکه می‌خواستیم احزاب حضور جذی داشته باشند، هم در انتخابات به‌طور جدی‌تر فعال باشند و هم موضوع تحزب شکل بهتر و قوی‌تری بگیرد، کمیسیون توجه جدی داشت.

وی عنوان کرد: سال 98 تعداد 96 شعبه صلاحیت مسئولان احزاب تأیید شدند و در استان‌ها فعال شدند یعنی از عدد صفر در ابتدای 98 به عدد 96 در پایان سال 98 رسیدیم.

ملانوری عنوان داشت: یک هزار و 66 دفتر در استان‌ها زیرمجموعه احزاب ملی و استانی راه اندازی شده که این موضوع می‌تواند نشانگر استقرار  رسمی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور باشد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: یک موضوع دیگر، بحث جبهه‌های حزبی است که هرچه این جبهه‌ها شکل بگیرند و احزاب در آن عضویت پیدا کنند به گونه‌ای می‌توان گفت تعداد قابل توجه حزب در کشور زیر چتر تعداد کمتری جبهه قرار گرفته و چابک‌تر، فعا‌ل‌تر و قوی‌تر می‌شوند که در این خصوص تعداد جبهه‌ها را از یک به 14 جبهه تا قبل از انتخابات اسفندماه رساندیم.

ملانوری خاطرنشان کرد: این جبهه‌ها با گرایش‌های مختلف سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، اعتدالیون و ..شکل گرفت که در انتخابات از جمله فعالیتی که داشتند، لیست‌های انتخاباتی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت کشور در این حوزه بسیار جدی است و حمایت بسیار خوبی از احزاب سیاسی شده، ادامه داد: با این قانون جدید، احزاب و گروه‌های سیاسی شکل بهتری گرفتند.

فرماندار سابق رفسنجان بیان کرد: نکته دیگر که حدود ده سال تعطیل شده بود، بحث یارانه احزاب بود که پیگیری شد؛ سال 96 و 97 مجموعا دو میلیارد و 600 میلیون تومان یارانه به احزاب پرداخت کردیم و پیگیری کردیم  سال‌های 98 و 99 را هم پرداخت کنیم.

ملانوری متذکر شد: فعالیت خانه احزاب ایران که چندین سال تعطیل شده بود برای اینکه فعالیتش را در استان‌ها آغاز کند پیگیری کردیم، در استان‌های کشور شعبات آن راه‌اندازی شود که تا الان 18 استان خانه احزاب‌شان راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت هستند و پیگیری کردیم بقیه استان‌ها فعالیت‌شان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول