اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس مجلس باید نظر مجلس را منعکس کند نه خودش / رای بالای رئیس مجلس پشتوانه او در تعامل با سایر قواست

نماینده منتخب مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جایگاه مجلس باید تقویت شود، گفت: رئیس مجلس باید دوباره مجلس را در راس امور قرار دهد.

رئیس مجلس باید نظر مجلس را منعکس کند نه خودش / رای بالای رئیس مجلس پشتوانه او در تعامل با سایر قواست

رضا آریان‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه و در دستور کار قرار گرفتن انتخاب رئیس مجلس در روزهای آتی، اظهار کرد: تمام تلاش‌های برای تصدی ریاست مجلس برای آن است که بتوان بهترین خدمت را در مسیر اهداف انقلاب به مردم شریف کرد و مسیر پیشرفت و تعالی را با شتاب بیشتری طی کرد.

وی در بیان ویژگی رئیس مجلسی شایسته و در خور شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: فردی که می‌خواهد رئیس مجلس باشد باید تسهیل‌کننده رسیدن مجلس و جامعه به سمت اهداف گام دوم انقلاب اسلامی باشد که توسط رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی تصریح و تشریح شده است.

* رئیس مجلس باید دوباره مجلس را در راس امور قرار دهد/ تنظیم روابط بین سه قوه رسالت رئیس مجلس آینده است

نماینده منتخب مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس مجلس باید دارای شخصیتی قاطع، انقلابی، جهادی و باتجربه باشد، خاطرنشان کرد: داشتن تجربه مدیریتی کافی و توان کافی برای تنظیم روابط بین سه قوه در مسیر نیل به اهداف سند چشم‌انداز و مصالح و منافع مردم عزیز ایران اسلامی از دیگر ویژگی‌های رئیس مجلسی کارآمد است.

آریان‌پور توان عملکردی و اقناعی برای ارتقای جایگاه فعلی مجلس شورای اسلامی و رساندن مجدد آن به راس امور را از ویژگی‌های مهم و ضروری رئیس مجلس آینده دانست و گفت: فردی باید رئیس مجلس شود که مجلس را مدیریت کند نه ریاست.

وی با اشاره به اینکه رئیس مجلس باید منعکس‌کننده نظر اجماعی تمام نمایندگان باشد نه نظر شخصی خود، ادامه داد: انتظار ما این است که رئیس مجلس به عنوان باور نمایندگان استان‌های محروم و کمتر توسعه‌یافته بوده و با تمام توان برای توسعه متوازن کشور و تحقق عدالت در پهنه جغرافیایی کشور عزیزمان تلاش کند.

* کاهش تعداد کاندیداهای ریاست مجلس ضروری است/ رای بالای رئیس مجلس پشتوانه او در تعامل با سایر قواست

نماینده منتخب مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه با بیان اینکه در دیدارهایی که با کاندیداهای ریاست مجلس داشته‌ایم یکی از مهم‌ترین خواسته‌هایمان کاهش تعداد کاندیداها بوده است، تصریح کرد: تعدد کاندیداها ذهنیت درگیری بر سر منصب را در اذهان مردمی ایجاد می‌کند که تمام امید خود را برای رهایی از وضعیت فعلی به مجلس شورای اسلامی و اتحاد نمایندگان برای حل مشکلات مردم بسته‌اند.

آریان‌پور با تاکید بر اینکه رئیس مجلس باید با رای بالا و قاطع انتخاب شود، اضافه کرد: رای بالای نمایندگان به رئیس مجلس می‌تواند پشتوانه قوی برای او و البته کل مجلس برای پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب و نیازمندی‌های مردم در شرایط فعلی باشد.

وی انتخاب رئیس مجلس با رای پائین را موجب ایجاد ذهنیت عدم همراهی بدنه مجلس با رئیس این قوه دانست و افزود: این رای پایئن قطعا موجب تضعیف جایگاه رئیس مجلس در مناسبات بین قوای مختلف خواهد شد.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول