اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ماجرای عطش غیزانیه اهواز/ وعده‌های مسؤولان کدام بخش مشکل را حل می‌کند؟

نبود تاسیسات آب‌رسانی از قبیل لوله‌کشی، تامین آب نامنظم و محدود، نظارت ناکافی بر ماشین‌های حمل آب آشامیدنی به همراه وعده‌های عملی‌‌نشده و بی‌شمار مسؤولان، بخشی از دلایل نارضایتی مردم منطقه غیزانیه به حساب می‌آید.

ماجرای عطش غیزانیه اهواز/ وعده‌های مسؤولان کدام بخش مشکل را حل می‌کند؟

خبرگزاری فارس؛ عطش تشنگی در کنار وعده‌های عمل نشده مسئولین منجر به آشفتگی خاطرش شده بود، پیرمرد با قد خمیده و چهره‌ای نگران از شرایط نامناسب ابتدایی‌ترین نیازهای خانواده‌اش می‌گفت، معتقد بود، فاصله تا اهواز 40کیلومتر است اما چگونه 40 سال است که آب آشامیدنی از این منطقه دور است. این سخنان تنها بخشی از صحبت‌های مردم غیزانیه اهواز در ارتباط با مشکلات مطرح این روزهاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخش غیزانیه در ناحیه شرق مرکز استان خوزستان، علاوه بر حضور شرکت‌های نفت و گاز کارون و مارون، شرکت ملی حفاری ایران، پتروشیمی مارون و پتروشیمی رازی، در مسیر ترانزیت بنادر ایران نیز در این بخش قرار دارد. این ناحیه از اهواز متشکل از 83روستا است که بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، 25 هزار نفر را در خود جای داده است.

* 40روستای غیزانیه از تاسیسات آبرسان بی‌بهره هستند

در همین راستا یکی از نیروهای جهادی مستقر در منطقه غیزانیه اهواز در تبیین مشکلات مربوط به آب آشامیدنی منطقه، گفت: موارد مربوط به مشکلات آب آشامیدنی در منطقه غیزانیه به 3دسته کلی قابل تقسیم است، بخش اول مرتبط با وجود نداشتن تاسیسات لوله‌کشی برای بخشی از روستاهای منطقه است، در این خصوص باید اشاره کرد که بیش از 40روستا غیزانیه از تاسیسات لوله‌کشی به منظور آب‌رسانی بی‌بهره هستند.

وی در بیان بخش دوم مشکلات مرتبط با آب آشامیدنی غیزانیه، عنوان کرد: توزیع ناعادلانه و محدود آب آشامیدنی در روستاهای مجهز به تاسیسات انتقال آب از دیگر دلایل نارضایتی مردم است، در حقیقت روستاهای بزرگ منطقه به طور متوسط، در هر هفته بین 9الی 10 ساعت از آب آشامیدنی بهره‌مند هستند. همچنین روستاهای کوچک‌تر به طور متوسط هر 10روز برای 3 الی 4 ساعت به آب آشامیدنی دسترسی دارند.»

*عطش مردم در کنار وعده‌های پوشالی مسئولین

این نیروی جهادی مستقر در منطقه، در توضیح دسته سوم منابع نارضایتی مردم در غیزانیه، گفت:« مردم روستاهای غیزانیه، علاوه بر منابع آبی ناشی از لوله‌کشی، از دو مسیر ماشین‌های حمل آب نسبت به تامین آب آشامیدنی خود اقدام می‌ورزند. در این ارتباط حضور نامنظم ماشین‌های حمل آب آشامیدنی و نبود نظارت کافی بر قیمت آب، زمینه‌ساز نارضایتی مردم شده است.»

علاوه بر مشکلات مطرح شده در حوزه تامین آب آشامیدنی منطقه غیزانیه، مسئله وعده‌های محقق نشده مسئولین ذی‌ربط منجر به نارضایتی شدید مردم شده است.

در همین راستا، مرتضی جمشید پور یکی از دانشجوهای بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز که از نزدیک شاهد مطالبه مردم غیزانیه بوده است، عنوان کرد:« بررسی اخبار مرتبط با منطقه غیزانیه، از وعده‌های بی‌شمار مسئولین به منظور حل مشکل آب آشامیدنی خبر می‌دهد. این در حالی‌ست که در شرایط فعلی تامین آب با شرایط ذکر شده نیز دچار کاهش شدید شده است.»

* آب‌رسانی منطقه غیزانیه تا 2 هفته دیگر انجام می‌شود

لازم به ذکر است، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درآخرین اظهار نظر خود در تاریخ 5خرداد ماه سال جاری از حل مشکلات مربوط به آبرسانی منطقه غیزانیه تا 2 هفته آینده خبرداد و گفت:« پروژه آبرسانی به منطقه غیزانیه اهواز طبق برنامه ریزی پیشرفت داشته است و ظرف۲هفته آینده آبرسانی در آن انجام می‌شود؛ البته ۶کیلومتر از این مسیر در روستاهای صفیره و نزهه به دلیل فرسودگی باید تعویض شود که اعتبارات آن تامین شده و ظرف ۳۰ تا ۴۵ روز آینده وصل خواهد شد.»

شریعتی، ضمن اشاره به اعتبار 450میلیارد ریالی پروژۀ آبرسانی منطقه غیزانیه، اظهار داشت:« رفع مشکل آب بخش غیزانیه از سال ۹۶ به طور جدی دنبال شده است، این طرح یک پروژه مهم و بزرگی بوده که در حال پایان است.»

بررسی جزئیات دلایل نارضایتی مردم از شرایط آبرسانی منطقه غیزانیه اهواز، مشخص می‌کند، راهکارهای مد نظر مسئولین مرتبط می‌بایست شامل حل همه مشکلات عنوان شده باشد. در حقیقت علاوه بر تنظیم و نظارت بر آب‌رسانی منظم به غیزانیه، لوله‌کشی بیش از 40 روستا بی‌بهره از تاسیسات آبرسانی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول