اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس من| سخت گیری دانشگاه‌ ها با حذف ترم در شرایط کرونا/ برخی دانشگاه ها موافقت نمی کنند

برخی کاربران فارس از موافقت نکردن برخی دانشگاه ‌ها با حذف ترم دانشجوها در شرایط کرونا و اجرای سلیقه‌ ای این امکان در دانشگاه‌ ها گلایه کرده اند. معاون وزیر علوم از بررسی میزان اجرایی شدن حذف ترم در ارزیابی عملکرد آموزش مجازی در دانشگاه ها خبر داد.

فارس من| سخت گیری دانشگاه‌ ها با حذف ترم در شرایط کرونا/ برخی دانشگاه ها موافقت نمی کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از «عدم موافقت برخی دانشگاه‌ها با حذف ترم دانشجویان دکتری» گلایه کرده اند. برخی از دانشجویان نیز با ثبت سوژه ای خواستار «امتحانات ترم جاری در مقطع کارشناسی تمامی دانشگاه‌ها را لغو کنید» شده اند.

این کاربران نوشته اند: متأسفانه علی‌رغم ابلاغ مصوبه حذف ترم بدون احتساب سنوات از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تمام دانشگاه‌ها، برخی از دانشگاه‌های سراسری به صورت سلیقه‌ای عمل کرده و از این امر امتناع می‌کنند.

خبرنگار فارس یک بار این مطالبه را از وزارت علوم پیگیری کرد و طی آن اعلام شد که «در این باره گزارشی تهیه خواهد شد تا نحوه رفتار دانشگاه ها درباره درخواست های حذف ترم دانشجویان مشخص شود.»

با نزدیک شدن به پایان ترم تحصیلی جاری در دانشگاه ها، خبرنگار فارس بار دیگر این مطالبه کاربران را پیگیری کرده و موضوع را از علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جویا شده است.

*پیگیری مطالبه کاربران توسط خبرنگار فارس 

در تازه ترین پیگیری در این باره، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این مطالبه کاربران در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت: تصمیم‌گیری درباره امکان حذف ترم دانشجویان بدون احتساب در سنوات تحصیلی بر عهده دانشگاه است و توصیه‌ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها فقط این بوده که با توجه به شرایط کشور و شرایط دنیا مقداری با دانشجویان متقاضی حذف ترم بدون احتساب در سنوات تحصیلی همکاری کنند و سهل گیرانه‌ به مساله حذف ترم نگاه کنند. 

خاکی صدیق تصریح کرد: ممکن است دانشگاه‌ها کمی سخت گیرانه رفتار کنند که در تمام جلساتی که با روسای دانشگاه ها یا معاونت آموزشی دانشگاه ها داشتیم توصیه اکید بر این بوده است که با دانشجویان در این مرحله مقداری بیشتر همراهی کنید.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: اینکه حذف ترم بدون احتساب در سنوات تحصیلی برای دانشجویانی که خواستار حذف بودند چه مقدار محقق شده است در بحث ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در آموزش مجازی مطرح می شود. فعلا داده های ارزیابی را در اختیار نداریم و باید داده ها به دستمان برسد تا بررسی کنیم و بتوانیم در این زمینه تحلیلی داشته باشیم.

وی گفت: به زودی گزارشی از عملکرد دانشگاه ها در آموزش مجازی تهیه و این موضوع  هم بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول