اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کشف 4 هزار جلد کتاب ممنوعه و دستگیری 11 نفر

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از اجرای طرح برخورد با عاملان فروش کتب غیرمجاز و ممنوعه در محدوده خیابان انقلاب ، خبر داد و گفت: در این طرح 11 نفر دستگیر شدند و بیش از 4 هزار جلد کتاب بدون مجوز انتشار و ممنوعه، کشف و ضبط شد.

کشف 4 هزار جلد کتاب ممنوعه و دستگیری 11 نفر

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار علی ذوالقدر اظهار داشت: صبح روز سوم خرداد ماه، مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی طرح بازدید و نظارت از واحدهای صنفی کتابفروشی در محدوده میدان و خیابان انقلاب و برخورد با عاملان فروش و انتشار کتاب های غیرمجاز و ممنوعه را اجرا کرده و از 66 واحد صنفی کتابفروشی و تعدادی از دستفروشان این صنف سرکشی کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی مأموران پلیس،مشخص شد که برخی از مالکان و فروشندگان کتاب اقدام به نگهداری و خرید و فروش کتب و نوشته‌های غیر‌مجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار می کنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی از سوی کارشناسان اتحادیه صنفی مذکور و کارشناس فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اخذ دستور قضایی تعداد 11 نفر از این افراد شناسایی و دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال داده شدند.

سردار ذوالقدر، عنوان داشت: در بررسی های انجام شده بیش از 4 هزار جلد کتاب و دست نوشته غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار خرید و فروش و عرضه جمع آوری و کشف که با هماهنگی دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور پلمب این واحدهای صنفی صادر شد.

وی افزود: تمامی کتب های مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران تحویل و افراد دستگیر شده نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا عمومی معرفی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول