اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

بیمه خسارت وارده به خانه کشتی را پرداخت می‌کند/ خانه صدرزاده در انتظار بازسازی

با اعلام سخنگوی فدراسیون کشتی خانه کشتی صدرزاده بیمه است و بعد برآورد خسارت‌های وارده را پرداخت می‌کند.

بیمه خسارت وارده به خانه کشتی را پرداخت می‌کند/ خانه صدرزاده در انتظار بازسازی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، خانه‌های کشتی در استادیوم آزادی یکی از کاملترین مجموعه‌های ورزش اول ایران است. از آخرین بازسازی جزئی خانه‌های کشتی 1 و 2 در حدود 20 سال می‌گذرد و تاکنون هیچ تغییر اساسی در مجموعه‌ها صورت نگرفته بود.

پس از حضور علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی بازسازی این مجموعه‌ها در دستور کار قرار گرفت. در ابتدا ساختمان شماره یک به خانه کشتی شهید ابراهیم هادی و ساختمان شماره دو به شهیدمصطفی صدرزاده تغییر نام داد و در ادامه با هزینه چند ده میلیاردی خانه کشتی شهید هادی بازسازی و به مجموعه‌ای آبرومند برای کشتی بدل شد. به گفته رئیس فدارسیون تمام این هزینه از محل اسپانسرها تامین شده و هیچگونه کمکی از سوی دولت و وزارت ورزش صورت نگرفته است.

اما خانه کشتی شهید صدرزاده و مجموعه فدراسیون کشتی همچنان در یک ساختمان فرسوده به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به دلیل کمبود بودجه هنوز این ساختمان را بازسازی نشده. این ساختمان روز شنبه سوم خردادماه به دلیل فرسودگی بیش از حد طعمه حریق شد و تاسیسات برقی‌ آن از بین رفت.

خوشبختانه این حادثه در روزی رخ داد که بیشتر کارمندان این مجموعه در مرخصی بودند و هیچ کشتی‌گیری در آنجا حضور نداشت. علیرضا دبیر رئیس فدارسیون و حمید سوریان نایب رئیس فدارسیون کشتی هر دو در ساختمان فدارسیون حضور داشتند و با اقدام به موقع و اطلاع به مرکز آتش‌نشانی از بروز حادثه‌ای ناگوار جلوگیری کردند.گرچه این حادثه خسارت‌های زیادی به جای نگذاشت اما همان تجیهزات فرسوده تاسیسات را نابود کرد تا با این هزینه های سرسام‌آور جاری فدارسیون هزینه بازسازی این مجموعه در اولویت قرار بگیرد. 

در همین راستا محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص حادثه پیش آمده برای این ساختمان گفت: فرسودگی تجهیزات باعث این حادثه شده است. خوشبختانه تمام ساختمان‌های فدراسیون بیمه هستند و در چند روز آینده مسئولین بیمه خسارت مالی وارده شده به ساختمان خانه کشتی شهید صدرزاده را برآورد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از محل فدارسیون بازدید که و  از نزدیک خسارات وارد شده به این خانه کشتی که روز شنبه دچار آتش سوزی شده بود را بررسی کرد. همچنین یک جلسه بین علی نژاد و علیرضا دبیر در مورد برنامه های جاری فدراسیون، مسائل بودجه ای، مشکلات مالی، کارهای در دست اقدام و پیش روی کشتی کشور برگزار شد.

با وجود اینکه خانه کشتی صدرزاده بیمه بوده و بخش اعظمی از خسارات وارده از آتش سوزی از این محل تامین خواهد شد، اما این ساختمان به دلیل فرسودگی و مشکلات ساختاری نیازمند بازسازی اساسی است که قطعا هزینه های سنگینی را به فدراسیون تحمیل خواهد کرد. 

از سوی دیگر در سال منتهی به المپیک داشتن امکانات استاندارد و بازسازی خانه‌های کشتی یکی از نیازهای اصلی این ورزش مدال‌آور به شمار می رود و با توجه به تعدد تیمهای ملی و برگزاری اردوهای متعدد، فدراسیون کشتی نیاز مبرمی به هر دو خانه کشتی در سال جاری خواهد داشت و همین بازسازی هر چه سریعتر این مجموعه را طلب می کند. 

انتهای پیام/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول