اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ملخ‌های شهرستان ری بی‌خطر بوده و در روزهای آینده از بین می‌رود

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری گفت: ملخ‌های سطح شهرستان ری از نوع بومی و بی‌خطر هستند و در روزهای آینده از بین می‌رود همچنین قرار شد شهرداری‌ها نسبت به کم کردن نور میادین و بوستان‌ها اقدام کنند.

ملخ‌های شهرستان ری بی‌خطر بوده و در روزهای آینده از بین می‌رود

داود تورانی مسؤول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری ظهر امروز در جلسه مبارزه با ملخ‌ها که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به دستورالعملی که از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران ابلاغ شده، جلسات متعددی در سطح شهرستان و بخش‌ها داشتیم که در این راستا سمپاشی در اراضی بخش فشافویه صورت گرفته و از امروز در بخش کهریزک آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ملخ های شهرستان ری بومی و بی‌خطر هستند، افزود: باتوجه به بارش‌های فراوانی که داشتیم جمعیت این حشرات افزایش پیدا کرده است و عمر مفید این ملخ‌ها ۲۰روز است که جای نگرانی ندارد و با توجه به اقدامات صورت گرفته و مدت عمر آن‌ها در روزهای آینده از بین می‌روند.

مسؤول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری گفت: خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری در پارک‌ها و بوستان‌ها از اقداماتی است که قرار شد شهرداری‌ها انجام دهند زیرا باتوجه به اینکه ملخ‌ها جذب نور می‌شوند، روشنایی پروژکتورهای میادین و بوستان‌ها این حشرات را به سمت شهر می‌کشاند.

تورانی ادامه داد: با توجه به اینکه سم‌های مبارزه با ملخ‌ها برای شهروندان مسمومیت ایجاد می‌کند و نمی‌توان داخل شهر را سمپاشی کرد لذا اگر نور چراغ‌ها کم شود ملخ‌ها از اراضی و مراتع به سمت شهر نمی‌آیند و از طریق سمپاشی در اراضی و مراتع از بین می‌روند.

وی در ادامه ابراز داشت: برخی از اراضی منابع طبیعی به سازمان پارک‌ها و جنگل‌های شهرداری تهران واگذار شده که جنگل‌های کلاغیه، دوتویه و عشق آباد از این دسته هستند و قرار شد شهرداری منطقه ۲۰ نسبت به سمپاشی این اراضی جنگلی اقدام کند.

مسؤول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری در پایان با اشاره به اینکه فرمانداری و بخشداری‌ها برای مبارزه با ملخ‌ها با جهاد کشاورزی همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم نگرانی در این باره نداشته باشند چون این گونه ملخ‌ها هیچ خطری ندارند و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت بر زمین‌های کشاورزی نیز نداشتیم و طی روزهای آینده از بین خواهند رفت.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول