اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

گپ‌لایو با فرماندار جاجرم | از وضعیت قرمز کرونا تا تأیید یک تخلف!

فرماندار جاجرم از وضعیت قرمز این شهرستان در موضوع کرونا خبر داد و همچنین با تشریح برخی شرایط پروژه‌های جاجرم، یک تخلف در حوزه پزشکی این شهرستان را تأیید کرد.

گپ‌لایو با فرماندار جاجرم | از وضعیت قرمز کرونا تا تأیید یک تخلف!

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم رضا آذری، فرماندار جاجرم در گفتگویی تصویری با خبرنگار فارس به برخی از سؤالات و پرسش‌های پیرامون شهرستان جاجرم پاسخ داد.

رضا آذری در ابتدا درباره وضعیت کرونا در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا   شهرستان جاجرم هم  به‌تبع استان وضعیت قرمزی دارد.

وی افزود:  با توجه به اقدامات انجام‌شده  در حوزه تجهیزات بیمارستان و تکمیل فاز ۲ بیمارستان جاجرم مشکلی نداریم. با توجه به اینکه  این پروژه سال‌ها بود به درصدی از پیشرفت فیزیکی رسیده بود اما در ادامه  پیشرفت لاک‌پشتی داشت که با  تکمیل و تجهیز بیمارستان و با تلاش‌ها و پیگیری‌های  خوب دانشگاه علوم پزشکی  استان این فاز تکمیل و تجهیز شد و در حال حاضر این فاز کاملاً در اختیار درمان بیماران کرونایی قرارگرفته است  و افراد مشکوک در این فاز بستری هستند.

فرماندار جاجرم با اشاره به اینکه این پروژه یکی از  دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت  بود ادامه داد:  خروجی و بازخورد تکمیل این پروژه  در بحران ویروس کرونا قابل‌مشاهده است که شبانه‌روز  کادر درمان در شبکه فعالیت دارند.

وی در ادامه یاد آور شد: آمار شهرستان جاجرم در ابتدا سفید بود و شرایط به‌گونه‌ای بود که دیرتر این آمار افزایش پیدا کرد اما در حال حاضر شهرستان در وضعیت قرمز قرارگرفته است و  اقدامات خوب در ستاد مقابله با پیشگیری از کرونا انجام شد.

آذری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد مقابله با کرونا ابراز داشت: در این جلسات  آخرین وضعیت کرونا را رصد کرده و در حال حاضر تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌شود در این جلسات با  تمرکز بر  کلونی‌های جمعیت، مراکز پرجمعیت شناسایی شد  ازجمله  بازارها، شرکت آلومینیوم موردبررسی قرار گرفت و محدودیت‌هایی ازجمله اجرای طرح فاصله‌گذاری صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: از تردد خودروهای غیربومی  به داخل شهر جلوگیری شد و ایستگاه تب سنجی و غربالگری  در سه محور اصلی  سنخواست، شوقان و  سبزوار_ امیرآباد  به‌صورت ۲۴ ساعته انجام شد.

آذری خاطرنشان کرد: در ذیل این ستادها،  ستاد کمیته مردمی  متشکل از خیرین روحانیون و پزشکانی بومی جاجرم مقیم استان و شهرستان‌های دیگر و بسیج  همکاری داشتند به‌طوری که  حتی چهره به چهره با مردم  گفتگو می‌کردند تا مردم و بازاریان را به ماندن در منزل ترغیب کنند و در حال حاضر این کمیته بسیار خوش درخشید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در وضعیت قرمز قرار داریم اضافه کرد: مردم تلاش کنند  همچنان این توصیه‌های بهداشتی را  رعایت کنند  چون هیچ‌چیز تغییری نکرده و  افزایش مبتلایان همچنان ادامه دارد و همچنین در جلسه ستاد مقابله با کرونا مصوب شد مردم در  پارک‌ها و تفرجگاه‌ها حضور پیدا نکنند و موقتاً این مکان‌ها تعطیل است.

تایید یک تخلف!

وی در ادامه با اشاره به یک مطلب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اینکه یک پزشک با سهمیه مازاد مناطق محروم در رشته تخصصی ارتوپدی قبول‌شده تا برای بیمارستان جوادالائمه جاجرم  به‌عنوان  متخصص خدمت کند اما در جای دیگری مشغول است، این موضوع  را تأیید کرد و گفت: مستندات خوبی در این زمینه در اختیارداریم و در حال حاضر این موضوع موردبررسی قرارگرفته و پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته و منتظر نتیجه هستیم.

فرماندار جاجرم در ارتباط با مشکلات  جاده سنخواست به ایستگاه سنخواست هم افزود: پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت گرفته است  و مطالبات مردم  درست و به‌حق  است.

وی تشریح کرد:  پروژه‌های متعددی در حوزه راه  داریم، مانند راه میامی_جاجرم  که بسیار مهم و استراتژیک است همچنین جاده  سنخواست به ایستگاه راه‌آهن سنخواست در جوین، جاده امیرآباد به جاجرم و جاده سنخواست- شوقان-بجنورد که نیازمند پیگیری است.

آذری با اشاره به اینکه پروژه‌های شهرستان در حوزه راه نیازمند پیگیری است افزود: در سه هفته گذشته استاندار خراسان شمالی  جلسه‌ای  با حضور مدیرکل محیط‌زیست و راه و شهرسازی  تشکیل داد و مقرر شد  موانع زیست‌محیطی ظرف یک ماه کارشناسی شود.

وی ادامه داد: ازجمله  موانعی که  این جاده  به نتیجه نرسیده موانع  محیط زیستی است که محیط‌زیست مدعی است که در کیلومتر ۸ این جاده  زیستگاه یوز قرار دارد.

پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان پزشکی قانونی

فرماندار جاجرم همچنین گفت: ساختمان پزشکی قانونی جاجرم در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ازجمله نیازهای ضروری شهرستان است.

وی بابیان این مطلب افزود: در  شهرستان جاجرم پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی داریم که به دلایلی ازجمله با کمبود بودجه مواجه شده‌اند ازجمله این پروژه‌ها، ساختمان پزشکی قانونی است که در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضا آذری ابراز داشت:   با توجه به منابع مالی  محدود  چاره‌ای جز اولویت‌بندی پروژه‌ها نداریم که ساختمان ادارات در اولویت قرارگرفته و بودجه قابل‌توجهی نیز گذاشته‌شده که پیش‌بینی می‌کنیم در هفته دولت به بهره‌برداری برسد زیرا   ساختمان پزشکی قانونی از نیازمندی  های شهرستان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول