اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

معدوم سازی 65 هزار و 657 قطعه لاشه‌های میته و حرام طیور در آذربایجان‌شرقی

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از معدوم‌سازی 65 هزار و 657 قطعه لاشه‌های میته و حرام طیور در استان خبر داد.

معدوم سازی  65 هزار و 657 قطعه لاشه‌های میته و حرام طیور در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی امروز در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: درسال 98، ناظران شرعی بر ذبح 20 میلیون و 864 هزار و 77 قطعه طیور و بالغ‌بر 332 هزار و 395 راس دام در کشتارگاه‌های دام و طیور استان آذربایجان‌شرقی نظارت کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش ذابحان و ناظران شرعی در حلیت و طهارت گوشت‌های تولیدی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان، تصریح کرد: طبق ماده 4 قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی مصوب مجلس شورای اسلامی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل‌آوری ناظرین شرعی حضور موثر دارند و بر طبق آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه با همکاری عوامل بهداشتی و اجرایی در راستای غذای حلال و طیب تلاش می‌کنند.  

 نجفی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته، 65 هزار و 657 قطعه لاشه‌های میته و حرام طیور و 83 مورد لاشه‌های حرام دام در استان ضبط و معدوم‌سازی شده است، افزود: اجزای حرام در کشتارگاه‌های دام با نظارت ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها معدوم و در برخی از واحد‌ها با نظارت ناظر شرعی طبق قرارداد به شرکت‌های مجاز جمع‌آوری اجزای حرام تحویل داده می‌شود تا طبق دستورالعمل‌های مربوطه اقدامات بعدی صورت گیرد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه هیچ زمانی کشتارگاه‌های ما بدون ناظر شرعی نبوده‌اند، متذکر شد: ذابح‌های کشتارگاه‌ها در استان آموزش لازم را دیده و در کشتار دام و طیور بر اساس آموزش‌های ذبح شرعی عمل می‌کنند.

وی بیان داشت: همچنین در سال 98 تعداد 355 هزار و577 قطعه آلایش حرام در استان ضبط و معدوم‌سازی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی با بیان اینکه دلیل حضور ناظران شرعی این است که هیچ نوع کوتاهی در حلیت و طهارت حیوان نشود، یادآور شد: 19کشتارگاه دام و طیور در استان آذربایجان‌شرقی در شهرستان‌های تبریز، بناب، مراغه، مرند، شبستر، میانه، اهر، سراب و هادیشهر فعال هستند که در همه‌ آنها ناظر شرعی حضور دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته به کرات و دفعات متعدد بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور استان از طرف حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی به‌صورت انفرادی و یا با مسوولان ذی‌ربط به‌عمل آمده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول