اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حل مشکلات 500 کارخانه و محرومیت زدایی از 14 دهستان محروم کهگیلویه و بویراحمد/ برنامه‌های سپاه برای تحقق شعار جهش تولید

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به تشریح اقدامات سپاه فتح و بسیج برای تحقق شعار جهش تولید پرداخت.

حل مشکلات 500  کارخانه و محرومیت زدایی از 14 دهستان محروم کهگیلویه و بویراحمد/ برنامه‌های سپاه برای تحقق شعار جهش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار حمید خرم دل گفت: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" نامگذاری شده و سپاه و بسیج نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند و به طور یقین برنامه‌های محوری و عملیاتی در دستور کار است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در خصوص آن  با استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت و گو کردیم و با آغوش باز پذیرفتند این بود که مجموعه بسیج مهندسین صنعتی و بسیج کارگری سپاه فتح استان کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که در سطح استان وجود دارد را ارزیابی کردند.

وی افزود: در این ارزیابی‌ها مشخص شد که بیش از 500 شرکت و کارخانه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به دلیل مسائلی همچون عدم سرمایه در گردش، افزایش مالیات، تسهیلات، تامین اجتماعی و... هم اکنون راکد و یا نیمه فعال هستند و برخی نیز با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند که  آسیب شناسی‌های لازم صورت می‌گیرد .

وی ابراز داشت: به زودی ستاد ویژه‌ای به منظور رفع مشکلات این واحدهای تولیدی به حضور مسئولان استان تشکیل خواهد شد و در بحث گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی، اشتغال و تولید اقدامات خوبی انجام می.شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در مجموعه سپاه، سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت وآبادانی برنامه های خوبی دارند و تا سال 88 پنج دهستان را در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال زیر پوشش داشتند و با پیگیری های انجام شده 9 دهستان دیگر به سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد و جزو استان های پیشرو هستیم که توانستیم سهیمه بیشتری بگیریم.

سردار خرم دل گفت: با زیر پوشش قراردادن دهستان‌ها به لحاظ دریافت اعتبار، امکانات و برنامه ها اتفاقات خوبی می افتد و در حوزه پزشکی، فرهنگی و عمرانی، اشتغال و افزایش بهره وری تحول شگرفی در بحث محرومیت زدایی استان شکل می گیرد.

فرمانده ارشد نظامی استان افزود: در حوزه محرومیت زدایی امسال نیز 14 دهستان دیگر را تحت پوشش قرار خواهیم داد و در حوزه عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزش، عمران و آبادانی، افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و دامی و سایر عرصه.هایی که مردم به آنها نیازمند هستند به فعالیت می‌پردازیم .

وی بیان کرد: در بحث اشتغالزایی با همکاری بسیج سازندگی، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان تسهیلاتی تدارک دیده شده است و کسانی که تمایل دارند می توانند از این فرصت استفاده کنند و با دریافت تسهیلات برای خود و خانواده هایشان اشتغازایی ایجاد کنند.

این مسوول افزود: سال گذشته نیز افرادی در منطقه جلیل بویراحمد از تسهیلات زودبازده استفاده کردند و برای بسیاری از جوانان شغل ایجاد شد.

وی تصریح کرد: با وجود شرایط کرونایی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند اما  امیدواریم بتوانیم اقدامات قابل قبولی در راستای تحقق جهش تولید انجام دهیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم و باید این فضا شکسته شود گفت: با مدیریت جهادی و اخلاص می توان از سختی ها و تنگناها عبور کرد و همه مردم و مسئولان باید پای کار بیایند تا بتوانیم موفق شویم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول