اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم/تاریخ یک شهر، سوار بر وانت رضا سرابی‌اقدم موسس موزه مشاغل تـبـریـز که چند روز قبل به‌دلیل عدم انجام تعهدات شهرداری تبریز، مجبور به جمع‌آوری اشیا تاریخی خود از این موزه شد، در این ویدئوی احساسی از آخر و عاقبت آرزوی خود و موزه مشاغل می‌گوید.
۱۳۹۹-۳-۹ ۰۰:۰۱ http://fna.ir/exnxaj
0
۲:۵

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موزه بازار و مشاغل تبریز سه سال پیش در چنین روزهایی، با ایده‌پردازی و طراحی رضا سرابی‌اقدم مجسمه‌ساز و مجموعه‌دار صاحب نام تبریزی، گردآوری و عملیاتی شد.

ایده‌ای که در روی کاغذ، مشارکت شهرداری تبریز را یدک می‌کشید، اما مشارکتی که در عمل عایدی نداشت و سرابی‌اقدم را با انبوهی از دردسرها تنها گذاشت.

 متاسفانه بی‌برنامگی‌ها و شتابزدگی‌های «تبریز 2018»،  فقدان شرایط حقوقی منسجم بین سرابی‌اقدم و شهرداری و در نهایت، بدقولی مجموعه‌ای از مسوولان، حیات فرهنگی این موزه را تا آنجا به چالش کشید که سرابی‌اقدم را به موزه‌ای که خود برپا کرده ‌بود، راه ندادند.

وی که اخیراً به دعوت نهادهای فرهنگی اصفهان، کارگاه‌هایی را در این شهر برگزار کرده ‌است، بیان داشت: پیشنهادهای مختلفی برای انتقال آثار به شهرهای دیگر دارم، اما هیچ‌وقت نخواسته‌ام میراث تاریخی و سنتی شهرم را به شهری دیگر انتقال دهم. هیچ‌گاه نگاه تجاری به شور و شوق فرهنگی‌ام نداشته‌‌ام که اگر جز این بود، تنها با فروش چند قطعه از آثارم می‌توانستم مشکلاتم را تا حدود زیادی حل کنم، اما نمی‌توانم ارزش معنوی آثار موزه را معامله کنم.

سرابی‌اقدم ادامه داد: تنها نکته‌ای که باید به مردم شهرم عرض کنم این است که من تمام تلاشم را پیش بردم تا بلکه بخشی از فرهنگ شهرمان را در یک مرکز مناسب، نگهبانی کنم اما متاسفانه شرایطی که به بنده تحمیل شد، رمق این کار را از من گرفت.

 

انتهای پیام/60025/س

اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول