اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

تجربیات کرونایی یک مدیر| از راه‌اندازی «قرارگاه اسرا» تا حضور در مناطق محروم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس با اشاره به تجربیات خود در مسیر مبارزه با کرونا در ماه‌های اخیر، گفت: درس‌های آموزنده‌ای در سه ماهه اخیر گرفتم و انگیزه‌ام برای خدمت بیشتر شد.

تجربیات کرونایی یک مدیر| از راه‌اندازی «قرارگاه اسرا» تا حضور در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مبارزه با کرونا یک اتفاق یا یک رویداد خلق‌الساعه، انفرادی و یا مختص یک گروه، ارگان، نهاد و اداره خاصی نبود بلکه یک همت و حماسه ملی و مردمی بود که توانست شرایط بحرانی کشور را با عشق، نوعدوستی و ایثار در مدت زمان نسبتا کوتاهی نسبت به سایر کشورهای دنیا به شرایط مدیریت شده تبدیل کرد.

در گوشه شرقی استان گلستان و در شهرستان گنبدکاووس نیز مجموعه‌ای از اراده‌ها از جمله گروه‌های مردمی، سمن‌های جوانان، پویش‌ها، هیئت‌های مذهبی، ادارات و نهادها، خیرین و نیکوکاران همه و همه کنار هم قرار گرفتند تا با همدلی نقش‌های زیبایی را ترسیم کنند.

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس نیز یکی از این مجموعه‌ها بود که با مدیریت «صالح محبی»، یکی از جوانان دهه شصتی بارها و بارها در روزها و هفته های متوالی در این عرصه گام‌های بلندی را برداشت. از این رو با وی گفت و گویی را صورت داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

* از ضدعفونی اماکن متبرکه تا معابر شهری/ توزیع بسته های عیدانه میان نیازمندان

فارس: اقدامات خود در مسیر مبارزه با کرونا را از چه زمانی آغاز کردید؟

محبی: با شروع شیوع کرونا در ابتدا مطابق با دستورالعمل‌های سازمانی اقدامات خود را در حوزه کنترل شیوع بیماری در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آغاز کردیم و از همان ابتدا به طور کامل با ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و اداره کل اوقاف استان هماهنگ بودیم. به تدریج ضمن اجرای مصوبات ستاد وارد فاز فعالیت‌های خلاقانه و ابتکاری شدیم که به لطف خدا شرمنده مردم عزیزمان نشدیم.

فارس: گزارش مختصری از فعالیت‌های خود را بیان کنید؟

محبی: فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس را باید در چند بخش دسته‌بندی کرد که شامل اقداماتی همچون ضدعفونی، تهیه بسته‌های معیشتی، توزیع غذای گرم، تولید و توزیع اقلام بهداشتی و .... می‌شود.

در بخش ضدعفونی علاوه بر ضدعفونی مکرر اماکن مقدسه و مساجد اعضای هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه در کنار مردم اقدام به ضدعفونی معابر و خیابان‌های شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی و ... نیز نموده‌اند.

در حوزه تهیه بسته‌های معیشتی علاوه بر تهیه متمرکز حدود ۶۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه، چند هزار بسته به صورت غیرمتمرکز توسط هیئت امنای مساجد و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان میان نیازمندان توزیع شد که البته در روزهای انتهایی اسفندماه سال گذشته نیز بالغ بر ۱۵۰ بسته عیدانه و در عید فطر نیز بالغ بر ۳۳۳ بسته عیدانه به نیازمندان اهدا شد.

* توزیع 1300 بسته سلامت در حاشیه شهر/ برگزاری مراسم شب‌های قدر به صورت مجازی

در بخش تهیه و توزیع اقلام بهداشتی توانستیم بیش از ۱۵ هزار ماسک را با همیاری سمن‌های جوانان شهرستان گنبدکاووس تولید و در میان اقشار مختلف از جمله مدافعان سلامت، زندانیان، رانندگان تاکسی، نیروهای خدمات شهری، کارگران، خانه سالمندان و مراکر توانبخشی و .. توزیع کنیم و از سویی دیگر نیز بالغ بر ۵۰۰ بسته بهداشتی و یک‌هزار و ۳۰۰ بسته سلامت نیز در محلات حاشیه‌نشین شهری توزیع کردیم.

توزیع غذای گرم نیز از دیگر برنامه‌های ما بود که با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت روزانه بالغ بر ۴۰۰ پرس غذای گرم در طول ایام شیوع بیماری کرونا به صورت بهداشتی میان نیازمندان توزیع شده است. علاوه بر آن ۱۰ هزار بسته افطاری ساده و ۳۰ هزار قرص نان نیز میان محرومان توزیع شد.

فارس: آیا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز اقدامی داشته‌اید؟

محبی: بله. در این راستا برگزاری جشن‌های مجازی و به صورت زنده در بستر وب، برگزاری مراسمات فرهنگی در بیمارستان‌ها، برگزاری جشن‌های خیابانی با همکاری هیئت‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی، اجرای تواشیح در محلات مختلف شهری، تقدیر از پرستاران، تهیه بنر و پوسترهای اطلاع رسانی و فرهنگی، برگزاری نشست‌های اینترنتی با محور خانواده و کرونا و همچنین برگزاری اینترنتی مراسمات شب‌های قدر و میلاد امام حسن مجتبی (ع) از جمله اقدامات ما در این راستا بوده است.

فارس: در روزهای خدمت در این مسیر، خاطره، تجربه یا رویدادی جالبی برای بیان دارید؟

محبی: قطعا یکی از مهم‌ترین تجربیاتی که می‌تواند در تقویت انگیزه برای خدمت و نوع نگاه به توسعه شهرستان در بنده تاثیر بگذارد حضور مستمر در طی دو سه ماه اخیر در مناطق و محلات محروم و حاشیه شهر بود که انصافا دریچه جدیدی از الزامات توسعه باز و اولویت‌های جدیدی را نیز برای ما ترسیم کرد.

اما یکی دیگر از تجربیات و خاطرات بنده راه اندازی قرارگاه فرهنگی «اسراء» با حضور یک تیم کامل فرهنگی، رسانه‌ای، اداری و مردمی بود که نشان داد حضور یکپارچه همه اقشار و آحاد مردم حول یک اقدام درست می‌تواند تا چه میزان به انجام درست، به موقع و به اندازه آن کمک کند.

* تا شکست کرونا در کنار مردم می‌مانیم

فارس: فعالیت شما در این مسیر ادامه خواهد داشت؟

محبی: بله قطعا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس نیز در راستای وظایف و رسالت‌های خود تا پایان مبارزه با این بیماری و شکست کرونا در کنار مردم خواهد بود و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهد کرد.

فارس: حرف و سخن پایانی اگر دارید بفرمائید؟

محبی: ممنونم از خبرگزاری فارس که در طول مدت ارائه خدمات ادارات و نهادها، گروه‌های مردمی و پویش‌های مختلف به صورت میدانی در کنار مردم و منعکس کننده خدمات آنها به منظور تزریق روحیه و امید بود. از مدیرکل اوقاف و امور خیریه، امام جمعه و فرماندار گنبدکاووس و به ویژه از اعضای هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه و گروه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی و سمن‌های جوانان نیز به پاس همیاری و همکاری در مسیر خدمت به مردم و مبارزه با بیماری کرونا صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول