اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام صنعاء به رئیس‌جمهور لبنان؛ تأکید بر همبستگی تا آزادی اراضی اشغالی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیام خود به رئیس‌جمهور لبنان به مناسبت سالگرد آزادسازی جنوب این کشور اعلام کرد، صنعاء تا آزادی «مزارع شبعا» در کنار لبنان ایستاده است.

پیام صنعاء به رئیس‌جمهور لبنان؛ تأکید بر همبستگی تا آزادی اراضی اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت سالگرد آزادسازی جنوب لبنان پیام تبریکی به «میشل عون» رئیس‌‌جمهور این کشور فرستاد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المشاط در پیام خود گفت: ۲۵ می ۲۰۰۰ ضمن اینکه یک پیروزی تاریخی را ثبت کرد، با کنار زدن توهم ارتش شکست‌ناپذیر (صهیونیستی) پایان زمان شکست‌ها و آغاز زمان پیروزی‌ها را نیز مسجل کرد.

وی ادامه داد، روز ۲۵ می ۲۰۰۰ بهترین دلیل بر آن است که صلح با این دشمن وجود ندارد و گزینه مقاومت تنها راه برای آزادسازی اراضی از لوث اشغالگر است.

المشاط گفت، آزادسازی مابقی اراضی اشغالی به اراده ملت‌ها بستگی دارد و «قوای از نفس افتاده» مانع آنها نخواهند شد.

وی در ادامه بر ایستادگی ملت یمن در کنار ملت لبنان تا آزادسازی کامل اراضی لبنان در «مزارع شبعا» و بسط کامل حاکمیت دولت لبنان تأکید کرد.

مهدی المشاط در پایان اعلام کرد، صلح دائمی در منطقه غرب آسیا تنها با پایان اشغالگری رژیم اسرائیل در لبنان، فلسطین و سوریه امکان‌پذیر است.

در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی (۴ خرداد ۱۳۷۹)، رژیم صهیونیستی پس از ۱۸ سال مقاومت مردم لبنان، مجبور به عقب نشینی از جنوب این کشور شد؛ این روز در لبنان به نام «عید مقاومت و آزادسازی» لقب گرفته است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول