اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مقابله با سرطان مغز با داروی مالاریا

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد یک داروی مورد تایید به منظور مقابله با بیماری مالاریا می تواند به درمان نوعی مرگبار از سرطان مغز کمک کند.

مقابله با سرطان مغز با داروی مالاریا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، اکثر موارد سرطان مغز منجر به مرگ و میر مبتلایان شده و تعداد کمی از افراد از این بیماری نجات می یابند. اما محققان آمریکایی ابزار جدیدی برای مقابله با سرطان مغز ابداع کرده اند که نوعی داروی مالاریاست.

 

آزمایش این دارو بر روی موش ها نتایج مثبتی را در برداشته و ممکن است به کمک روش های درمانی همچون شیمی درمانی، رادیو درمانی و مصرف دارویی به نام temozolomide بیاید. گفتنی است که روش های قبلی درمانی در کمتر از شش درصد از موارد موجب درمان بیماران مبتلا به سرطان مغز می شد.

داروی تازه شناسایی شده که لومفانترین نام دارد، جلوی فعالیت مخرب پروتئینی به نام HSPB1 را می گیرد که به رشد تومورهای گلیوبلاستوما کمک می کند. لومفانترین تا حد زیادی پروتئین مخرب مذکور را خنثی می کند و محققان امیدوارند بعد از تکمیل بررسی های خود بر روی موش ها بتوانند آزمایش هایی را در این زمینه بر روی انسان ها نیز انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول