اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

4 سرکرده داعش در نزدیکی بغداد کشته شدند

یک نیروی مشترک از نیروهای امنیتی و ارتش عراق موفق شد، چهار سرکرده مهم و تحت تعقیب داعش را طی یک عملیات ویژه در نزدیکی پایتخت این کشور نابود کند.

4 سرکرده داعش در نزدیکی بغداد کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در نزدیکی پایتخت این کشور، چهار سرکرده مهم داعش را به هلاکت رسانده است.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه»، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی مشترکی از ارتش و سایر سرویس‌های امنیتی این کشور، روز گذشته در منطقه «العناز» در جنوب غرب بغداد با دستور و پیگیری «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح این عملیات را انجام دادند.

وی بدون اشاره به هویت دقیق افراد کشته شده، تنها اعلام کرد که این عملیات به کشته شدن 4 تروریست از جمله شخصی به نام «ابوصهیب» منجر شد. 

پیشتر، برخی از منابع آگاه نزدیک به سازمان الحشد الشعبی عراق درباره جزئیات این عملیات اعلام کردند که شب گذشته طی یک عملیات به فرماندهی ارتش، نیروهای الحشدالشعبی یک تیم از فرماندهان داعش را در حاشیه فلوجه هدف قرار داد که به کشته شدن چهار فرمانده اصلی این گروه که سابقا بعثی بودند، منجر شد.

بنا بر این گزارش، این عملیات در منطقه مابین ابوغریب در جنوب بغداد و بادیه فلوجه صورت گرفته و تروریستهای مذکور در حال نفوذ به ابوغریب بودند تا این منطقه را برای انجام حملات جدید تروریستی اماده و مورد بررسی قرار دهند.

اسامی افراد کشته شده در ادامه می‌آید:

١. «خالد مهاوش شحاذة» ملقب به «ابو محمد» معاون والی داعش در شهر فلوجة 

٢. «مخلص خمیس منفی» ملقب به «ابو صهیب» مسئول کل نظامی داعش در شهر فلوجة و حومه آن. از جمله جنایات وی حمله به منزل یک خانواده اهل سنت در فلوجه و قتل عام فجیع آنها به جرم همکاری با ارتش عراق است.

٣. «رائد عبد علوان» ابوخطاب ملقب به «بلال» فرمانده داعش در منطقه زوبع. وی مسئول ترور یک افسر سازمان مبارزه با تروریسم ارتش عراق و کل اعضای خانواده اش در منطقه ابوغریب بغداد در سال ۲۰۱۴ بود.

۴. در مورد سرنوشت و هویت فردا چهارم هنوز خبری منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود، در پی کشته شدن این تیم از سرکرده‌های داعش، عناصر این گروه تروریستی در حمله‌ای انتقام‌جویانه،  به مقر لشکر ۱۷ ارتش عراق حمله کردند و خساراتی وارد آوردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول