اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۳۰۰ نفر بیکار در زرندیه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند

رئیس تامین اجتماعی زرندیه با اشاره به این که ماهانه ۸۰ میلیارد ریال دستمزد به مستمری بگیران این شهرستان (تعهدات بلند مدت) پرداخت می‌شود، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر بیکار در زرندیه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

۳۰۰ نفر بیکار در زرندیه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند

مصطفی اروجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۲۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی (در مجموع با افراد تحت تکفل ۵۰ هزار نفر) زیر پوشش خدمات مختلف این سازمان دارند، اظهار کرد: این میزان کارگران، حرف و مشاغل آزاد، مستمری‌بگیران و ... را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ماهانه ۸۰ میلیارد ریال دستمزد به مستمری‌بگیران این شهرستان (تعهدات بلندمدت) پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر ۳۰۰ نفر بیکار در زرندیه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

رئیس تأمین اجتماعی زرندیه اظهار کرد: همچنین ماهانه حدود ۱۰ میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه‌مدت شامل غرامت دستمزد، کمک‌هزینه ازدواج، کمک بارداری، اروتز و پروتز به بیمه‌شدگان این شهرستان پرداخت می‌شود.

اروجی بیان کرد: مستمری‌بگیران می‌توانند با هماهنگی و مراجعه به کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی این شهرستان از بیمه تکمیلی (انعقاد با شرکت‌های بیمه‌گر تعیین‌شده) اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا گفت: توصیه ما به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان این است که به‌جای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ این شهرستان از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی استفاده کنند.

رئیس تأمین اجتماعی زرندیه ثبت و پیگیری درخواست‌های برخورداری از تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر موضوعات مراجعه بیمه‌شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی برشمرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از خدمات کوتاه‌مدت از قبیل کمک‌هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، کمک‌هزینه اروتز و پروتز و کمک‌هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.

اروجی دریافت لیست و حق بیمه را نیز از مهم‌ترین موضوع مربوط به کارفرمایان برشمرد و افزود: در حال حاضر تمامی لیست و حق بیمه کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ تأمین اجتماعی نیست.

وی ادامه داد: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی این شهرستان است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

رئیس تأمین اجتماعی زرندیه با اشاره به این‌که سامانه غیرحضوری خدمات سازمان تأمین اجتماعی در این شهرستان فعال و به افراد خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: ارتقای سطح خدمات ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی شامل کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران برای رعایت حقوق شهروندی در بسترهای الکترونیک رویکرد مهم این سازمان است.

اروجی افزایش سرعت در ارائه خدمات، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت دسترسی به مزایا و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی و تسهیل در دسترسی به سوابق و اطلاعات جامعه هدف سازمان را از جمله مزایای اجرای این طرح بیان کرد و افزود: بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران می‌توانند از طریق ورود به سامانه تعریف شده سازمان تأمین اجتماعی نسبت به دریافت خدمات با توجه به درخواست مطرح شده اقدام کنند.

وی به عمده خدماتی که در این سامانه ارائه می‌شود اشاره کرد و افزود: دریافت کلیه سوابق بیمه‌شدگان به تفکیک روز، ماه و سال، مشاهده عناوین شغلی و ریز دستمزد، درخواست ثبت دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در سامانه با انتخاب دفاتر کارگزاری، ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک‌هزینه بارداری، کفن و دفن، ثبت درخواست کارفرمایان برای بیمه کردن نیروی انسانی شاغل در کارگاه و یا درخواست بازرسی از سوی کارگران برای بازدید بازرسان از محل کار افرادی که با وجود اشتغال از خدمات بیمه‌ای محروم هستند از جمله خدماتی است که در این سامانه ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان، از خدمات ارزشمند و منحصر به‌ فرد، دولت تدبیر و امید در حوزه تأمین اجتماعی است.

رئیس تأمین اجتماعی زرندیه اظهار کرد: بیمه‌شدگان مرد با ۶۰ سال سن و بانوان با ۵۵ سال سن و حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می‌توانند از مزایای بازنشستگی تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

اروجی افزود: تمامی قوانین این سازمان در خصوص کارگران و کارفرمایان و نحوه بهره‌مندی آنان از تعهدات مربوطه و پرداخت حق بیمه آنان است و در این خصوص مشکلی در این شهرستان وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول