اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

صالحی امیری: والیبال به دنبال استفاده از ترکیب مربی داخلی و مشاور خارجی است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: داورزنى و تیمش به دنبال استفاده از ظرفیت داخلى هستند و می خواهند یک مشاور خارجى هم در کنار تیم ملى والیبال داشته باشند.

صالحی امیری: والیبال به دنبال استفاده از ترکیب مربی داخلی و مشاور خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا صالحی امیری در خصوص امکان لغو المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: ابلاغیه‌هایى که از کمیته بین‌المللى المپیک براى ما روزانه ارسال می‌شود قرار بر قطعى بودن برگزارى رویداد المپیک است. تقریبا تمام فدراسیون‌هاى جهانى تقویم برگزارى رویدادهاى کسب سهمیه و جهانى را از نیمه دوم سال اعلام کردند و همه اتفاقات بیانگر برگزارى این رویداد در سال 2021 است.

وی افزود: توماس باخ رییس کمیته بین‌المللى المپیک اعلام کرده که اگر به هر دلیلى کرونا ادامه پیدا کند و شرایط تابستان سال بعد هم مثل شرایط امروز باشد و هیچ امکان کنترل موضوع کرونا نباشد، به خودى خود المپیک لغو خواهد شد. ارزیابى همکاران من در کمیته ملى المپیک و کادر سرپرستى المپیک 2020 و سجادى برگزاری مسابقات است و آنها نظر به برگزارى قطعى المپیک دارند.

رییس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص حضور مربیان خارجی در ورزش کشور با توجه مشکلات ارزی تصریح کرد: در این خصوص باید با مطالعه و با منطق منافع ورزش سخن گفت. در چهارچوب سیاست فعلى ورزش ما از حداکثر ظرفیت مربیان داخلى استفاده کنیم تا بتوانیم هزینه‌هاى کمترى بپردازیم. اما در بعضى از رشته‌ها الزاما نیاز به مربى خارجى است، چون ظرفیت لازم آن در کشور وجود ندارد. به عنوان مثال والیبال در دوره‌اى طولانى مربى خارجى داشته و توانسته اتفاقات خوبى را در والیبال ایران رقم بزند. داورزنى و تیمش به دنبال استفاده از ظرفیت داخلى هستند و می خواهند یک مشاور خارجى هم در کنار تیم ملى والیبال داشته باشند و این منوط به داشتن ظرفیت‌هاى لازم داخلى براى رشته هاى به خصوص المپیکى خواهد بود.

 

وی با اشاره به شرایط حدادی گفت: در رشته‌اى مثل پرتاب دیسک احسان حدادى از مربى خارجى بهره می‌برد و کارشناسان این حوزه بر این باورند در داخل کشور مربى خوبى در این حوزه نداریم. اگر می‌خواهیم در سال 2021 روى سکو باشیم، باید طبعا پذیرش بخشى از هزینه‌هاى مربى خارجى را در نظر داشته باشیم.

صالحى‌امیرى که در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران صحبت می‌کرد، درباره پرداخت پاداش 500 دلارى IOC به ورزشکاران بورسیه المپیکى گفت: خوشبختانه کمیته بین‌المللى المپیک اعلام کرده براى یک سال آینده مانند یک سال گذشته این روند را ادامه خواهد داد و ما هم معادل ریالى آن را به فدراسیون‌هاى ورزشى پرداخت خواهیم کرد که آن‌ها به ورزشکارانشان واریز کنند. این به عنوان پول توجیبى براى ورزشکاران نیست بلکه به عنوان آمادگى لازم براى قهرمانان جهت حضور در المپیک 2021 است و مجموعه‌اى از عوامل شامل مکمل‌ها تغذیه‌ها و بخشى از آن‌ها پول توى جیبى براى ورزشکاران را تامین می کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول