اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: محور اصلی مذاکرات راهبردی با واشنگتن، همکاری‌های نظامی است

نماینده عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بدون اشاره به ضرورت اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور بر اساس طرح مصوب پارلمان، اعلام کرد که مهمترین محور مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد درباره همکاری‌های نظامی است.

نماینده عراقی: محور اصلی مذاکرات راهبردی با واشنگتن، همکاری‌های نظامی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یک نماینده از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه - 27 می)، اعلام کرد که گفت‌وگوی استراتژیک میان واشنگتن و بغداد که قرار است از نیمه ماه آتی (ژوئن)، آغاز شود، برای طرف عراقی مهم و بسیار مفید است.

«عباس صروط» عضو این کمیسیون در گفت‌وگو با «شفق نیوز»، تصریح کرد: گفت‌وگوی استراتژیک میان واشنگتن و بغداد در نیمه ماه آتی، برای عراق مفید و مهم است. به ویژه که میان دو طرف یک توافقنامه امنیتی راهبردی درباره مسائل نظامی و سلاح‌هایی که به ارزش میلیاردها دلار از آمریکا خریداری شده مانند هواپیماها و تانک‌ها و ..نیز آموزش نیروهای عراقی برای استفاده از این تسلیحات و صیانت از آنها وجود دارد.

وی افزود: گفت‌وگوی استراتژیک قریب‌الوقوع میان بغداد و واشنگتن بسیار مهم است و عراق بیش از سلاح‌های دیگر به سلاح‌های آمریکایی متکی است و از آن بی‌نیاز نیست. لذا باید این گفت‌وگو انجام شود.

این در حالی است که برخی تحلیل‌گران امور سیاسی عراق معتقدند برخلاف آنچه که گفته می‌شود، مذاکرات میان واشنگتن و بغداد در ماه ژوئن آینده،  درباره عقب‌نشینی و خروج نهایی آمریکا از عراق است، این مذاکرات، تلاشی از سوی آمریکا برای دور زدن طرح مصوب پارلمان عراق و خریدن زمان بیشتر برای بهانه‌تراشی‌های جدید در راستای تداوم اشغالگری است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول