اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پروتئین مبهم که در پیشرفت سرطان سینه نقش دارد

دانشمندان ایالت استرالیا جنوبی کشف کرده‌اند که چگونه یک پروتئین مبهم می‌تواند پیشرفت و رشد سرطان سینه را تسریع کند.

پروتئین مبهم که در پیشرفت سرطان سینه نقش دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، دانشمندان ایالت استرالیا جنوبی (SA) کشف کرده‌اند که چگونه یک پروتئین مبهم می‌تواند پیشرفت و رشد سرطان سینه را تسریع کند.

در مطالعه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، محققان مرکز زیست شناسی سرطان (CCB) در دانشگاه استرالیا جنوبی (UniSA) چگونگی تولید سرطان‌های تهاجمی Creld2، پروتئینی را که سلول‌های سالم را رونق می‌دهد برای تقویت رشد تومور توصیف کردند.

مایکل ساموئل، مؤلف این تحقیق گفت: «دانشمندان مدتی است که متوجه این پروتئین شده‌اند، اما هنوز تحقیقات تکمیلی درباره آن صورت نگرفته و تاکنون نقش آن در سرطان سینه را درک نکرده‌ایم. به نظر می‌رسد که Creld2 باعث می‌شود سلول‌های سالم پیرامون تومور غیر طبیعی رفتار کنند».

طبق گزارش شبکه سرطان سینه استرالیا، این نوع از سرطان شایع‌ترین سرطان تشخیص داده شده در زنان استرالیاست که حدود ۲۹ درصد از کل سرطان‌های جدید در زنان استرالیا در سال ۲۰۱۹ و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان استرالیایی پس از سرطان ریه را تشکیل می‌دهد.

دانشگاه استرالیا جنوبی و SA Pathology، اکنون در حال کار بر روی نحوه متوقف کردن یا از بین بردن Creld2 با هدف جلوگیری از رشد و گسترش تومورهای سرطان سینه در بدن است.

Creld2 در مقادیر زیاد در سرطان‌های کلیوی و سرطان‌های غیر ملانوما نیز دیده می‌شود که شایع‌ترین سرطان در استرالیا است.

ساموئل در پایان گفت: اگر بتوانیم این پروتئین را نابود یا مسدود کنیم، می‌توانیم به طور بالقوه مانع از رشد این سرطان‌ها شویم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول