اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

جزئیات مهار آتش سوزی دهرود دشتستان

سرپرست منابع طبیعی شهرستان دشتستان گفت: آتش سوزی منطقه دهرود شهرستان دشتستان مهار شد.

جزئیات مهار آتش سوزی دهرود دشتستان

رضا نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتستان درباره مهار  آتش سوزی در مراتع  دهرود علیا و سفلی شهرستان دشتستان اظهار داشت: در این پنج روز آتش سوزی، تعداد 140 نیرو از یگان حفاظت استان بوشهر و خصوصاً شهرستان دشتستان به صورت شبانه‌روزی درگیر جدال طاقت فرسا و  جانانه با آتش بودند و با کمترین و ابتدایی‌ترین امکانات به دل  آتش می‌زدند و برای نجات طبیعت حتی تا پای جان تلاش کردند تا آتش مهار شود.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان دشتستان افزود: نیروهایی که از سراسر استان بوشهر جهت مهار آتش اعزام شدند، از شهرستان‌های دیلم، گناوه، تنگستان، دشتی و از ۵ واحد تابعه در شهرستان دشتستان بودند.

نیکنام با اشاره زحمات دلسوزانه همه نیروی های اعزامی به منطقه ابراز داشت: بعضی از نیروها تا ۲۴ ساعت در نقاط مرتفع کوهستان مانده و حتی جهت استحمام و تجدید انرژی هم به پایین نیامدن که واقعاً قابل ستایش بود امیدوارم کلمات هر چند اندک بتواند تشکر کوچکی از زحمات این عزیزان باشد.

نیکنام در خصوص حضور نیروی مردمی بیان داشت: در کنار مسؤولین و نیروهای یگان حفاظت، نیروهای مردم محلی، نیروی مقاومت  بسیج، شورا و دهیاری، دامداران، عشایر و گروه کوهنوردان حضور داوطلبانه داشته و عاشقانه برای مهار آتش ما را یاری کردند، که بسیار قابل ستایش است.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان دشتستان به دلایل مختلف تاخیر در اطفاء کامل حریق اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر وزش باد یکی از مهمترین دلایل این بود که در چند روزی که نیروها در حال عملیات اطفاء حریق بودند، امکان انتقال تجهیزات آتشنشانی، به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، نبود و افراد با امکاناتی مثل شاخ و برگ درختان به جدال با آتش می پرداختند تا وقتی که  بالگرد هلال احمر استان فارس  جهت هلی برد تجهیزات به مدد ما آمد و توانستیم نیروی انسانی بیشتر و تجهیزاتی از قبیل فلکس بک، دمنده، آتشکوب، کپسول آتشنشانی را به ارتفاعات آتش‌سوزی منتقل کنیم.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان دشتستان بیان داشت: بعد از حضور بالگرد هلال احمر استان فارس در منطقه و انتقال نیرو و تجهیزات، آتش در کمتر از چهار ساعت، در ساعت 21 روز سه‌شنبه به طور کامل مهار شد.

نیکنام همچنین از همه افرادی که درموضوع اطفای حریق همکاری کردند تشکر کرد.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول