اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آتش‌سوزی‌های گسترده در جنوب تهران

معاون منطقه هفت عملیات آتش‌نشانی گفت: درروزهای اخیر آتش‌سوزی‌های مکرر در اراضی جنوب تهران سبب انجام عملیات مختلف برای آتش‌نشان شده است.

آتش‌سوزی‌های گسترده در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، رضا هاشمی شال معاون منطقه هفت عملیات آتش‌نشانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارش‌های فراوان در شروع سال جدید و رویش دو چندان علف‌های هرز و محصولات کشاورزی و نزدیک شدن به فصل تابستان و گرمای هوا، آتش‌نشانان منطقه هفت عملیات در این روزها به صورت پی در پی برای مقابله با آتش‌سوزی این زمین‌ها و مزارع اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: قرار گرفتن ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه هفت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در حاشیه فضای سبزهای گسترده، زمین‌های بایر، گندم‌زار، و مزارع و  این زمین‌ها با رسیدن کوچکترین حرارت دچار آتش‌سوزی شده و با توجه به گستردگی محصولات و وزش باد، پیشروی آتش دو چندان بوده که عملیات متعدد را در این ایام در پی داشته است.

معاون منطقه هفت عملیات آتش‌نشانی افزود: تاکنون بیش از ده‌ها هکتار از این زمین‌ها در محدوده منطقه هفت عملیات در جنوب تهران که شامل محورهایی از قبیل بزرگراه خلیج فارس، بزرگراه شهید هاشمی، بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی(ع)، جاده ورامین و اطراف محدوده بهشت زهرا(س) می‌شود دچار آتش‌سوزی شده و بیشترین این حوادث در این مناطق رقم خورده است.

هاشمی شال خاطرنشان کرد: از اواسط اردیبهشت‌ماه تاکنون هر روز ۵۰دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی با حضور ۱۰۰نفر از آتش‌نشانان و مسؤولان این منطقه عملیاتی به محل‌های آتش‌سوزی اعزام شده تا شعله‌های آتش را مهار کرده و از سرایت به فضای سبز، درختان، انبارها و دیگر اماکن اطراف آن جلوگیری کنند.

وی در پایان گفت: در برخی از این آتش‌سوزی‌ها که در شهرستان‌های اطراف جنوب تهران از جمله کهریزک، باقرشهر، درسون آباد و غیره رخ داده، آتش‌نشانان تهران برای کمک به این شهرستان‌ها نیز اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول