اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی ۱۰ رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأسیس ۱۰ رشته در این دانشگاه موافقت کرد.

راه‌اندازی ۱۰ رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأسیس ۱۰ رشته در این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ موافقت کرد.

وی با اشاره به اینکه در مقطع کارشناسی پیوسته، رشته طراحی لباس برای نخستین بار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اخذ شد، گفت: این دانشگاه از مهرماه ماه در ۱۰ رشته جدید متناسب با بازار کار در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می‌کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به جذب ۶۵ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار کار بیان کرد: این دانشگاه یکی از مراکز آموزشی و مهارتی است که نقش مهمی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد.

نقدی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

وی با عنوان اینکه رشته‌های جدید این دانشگاه شامل انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی- نقاشی، تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی است، تصریح کرد: کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به‌صورت ناپیوسته و طراحی لباس به‌صورت پیوسته نیز تصویب شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: با اضافه شدن این ۱۰ رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های دانشگاه به عدد ۵۸ رسیده است.

نقدی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ در این رشته‌ها دانشجو پذیرفته می‌شود، عنوان کرد: رشته‌های جدید با توجه به سند آمایش استان سمنان، چشم‌انداز پنج ساله و صنایع موجود ایجاد شده است.

وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده به کار در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

نقدی تأکید کرد: آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در دسترسی دانش‌آموختگان به اشتغال و درآمد پایدار دارد و از همین رو این موضوع باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه به تربیت افراد در دوره کاردانی است و این مهم به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان شتاب بیشتری خواهد گرفت تا بتوان علاوه بر تربیت دانشجو، متخصص موردنیاز جامعه را نیز با علم و فنون روز تربیت و وارد بازار کار کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول