اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وضعیت قم در بیماری کرونا سفید نیست

استاندار قم گفت: هنوز به وضعیت سفید در استان در زمینه بیماری کرونا نرسیدیم ولی براساس ارزیابی‌ها صورت گرفته روند بیماری کرونا در استان قم با همراهی مردم مدیریت شد.

وضعیت قم در بیماری کرونا سفید نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به برنامه تقدیر از نانوایان قمی اظهار کرد: تقدیر از نانوایان برتر استان در زمینه مقابله با کرونا اقدام پسندیده ای است، پزشکان و کادر درمان در خط مقدم مقابله با این بیماری بودند، ولی اقشار و صنوف و گروه‌های به پشتیبانی مدافعان سلامت پای کار آمدند که نباید آن‌ها نادیده گرفته شوند.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ خیرخواهی و مجاهدت باید تقدیر از اقشار و گروه‌های پشتیبان مدافعان سلامت در استان قم در دستور کار باشد، صدا و سیما و اداره ارشاد این وظیفه را باید به صورت جدی دنبال کنند.

استاندار قم افزود: مردم استان در قالب مساجد در طرح مواسات و همدلی شرکت کنند و مستندسازی این تلاش‌ها در قم ضروری است.

سرمست نقش استان قم در تصمیم سازی در سطح ملی را موثر دانست و تصریح کرد: مدیریت استان همیشه پیشنهادات خود را به صورت سازنده به ستاد ملی کرونا ارسال می‌کند که این پیشنهادات مدنظر مدیران ملی هم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید از حضور افراد مبتلا به کرونا در سازمان‌های اداری در استان قم جلوگیری شود، نباید شاهد تردد این بیماران در محافل عمومی باشیم و باید بیماران یا در قرنطینه خانگی قرار بگیرند یا به مراکز درمانی ارجاع شوند.

استاندار قم افزود: کارمندان از 10 خرداد به صورت کامل در ادارات استان حضور می‌یابند، البته کارمندانی که بیماری زمینه ای دارند، تابع قوانین مربوطه خواهند بود. بازدیدهای سرزده از ادارات استان صورت می‌گیرد تا پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارمندان و ارباب رجوع در ادارات قم رعایت شود.

سرمست وضعیت استان قم در زمینه کرونا را زرد دانست و تصریح کرد: هنوز به وضعیت سفید در استان در زمینه بیماری کرونا نرسیدیم ولی براساس ارزیابی‌ها صورت گرفته روند بیماری کرونا در استان قم با همراهی مردم مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که هم پروتکل‌های بهداشتی در روزبازارهای قم رعایت شود و هم امکان فعالیت افراد شاغل در روزبازارها که عمده جزو اقشار آسیب پذیر هستند، فراهم شود، بازگشایی روزبازارها منوط به استعلام از ستاد ملی کرونا است.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول