اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن: علیه مداخلات خارجی در مورد لایحه امنیتی هنگ کنگ اقدام می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز در نشستی خبری عنوان کرد که پکن مداخلات خارجی در مورد لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را پاسخ خواهد داد و علیه آن اقدام خواهد کرد.

پکن: علیه مداخلات خارجی در مورد لایحه امنیتی هنگ کنگ اقدام می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز (چهارشنبه) در یک نشست مطبوعاتی، در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه واشنگتن به لایحه امنیت ملی هنگ کنگ پاسخی محکم می‌دهد، واکنش نشان داد و گفت که چین اقدام لازم برای مقابله با مداخلات خارجی در مسئله لایحه امنیتی هنگ‌کنگ را انجام خواهد داد. 

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، لیجیان امروز در نشستی مطبوعاتی ضمن سنجیده خواندن لایحه امنیت ملی پکن در مورد هنگ‌کنگ عنوان کرد که چین تمام اقدامات لازم برای مقابله با مداخلات خارجی در این مسئله را انجام خواهد داد. 

دونالد ترامپ روز گذشته (سه‌شنبه)، از اتخاذ تدابیر محکم واشنگتن علیه پکن به دلیل پیشنهاد لایحه امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ تا پایان هفته جاری خبر داد.

در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه از دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد به دلیل اقدامات چین در هنگ کنگ، تحریم‌هایی علیه چین اعمال کند، گفت: «ما الان در حال انجام کارهایی هستیم. فکر می‌کنم شما آنها را جالب خواهید دانست. در روزهای آینده درباره آنها حرف خواهم زد.»

ترامپ همچنین در مورد ارائه پاسخ به لایحه امنیتی هنگ‌کنگ نیز گفت، این (پاسخ) چیزی خواهد بود که شما درباره آن تا پایان هفته خواهید شنید، فکر می‌کنم خیلی قوی خواهد بود.

انتظار می‌رود لایحه اخیر دولت چین برای اعمال قوانین امنیتی جدید در این منطقه خودمختار هنگ‌کنگ روز پنجشنبه در پارلمان چین به رأی گذاشته شود. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول