اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کارگران اخراجی کارخانه قند یاسوج افشاگری می‌کنند؟!/برخی رفیق دزد و شریک قافله‌اند+فیلم

پس از گذشت مدتی از صدور حکم ابطال معامله کارخانه قند، کارگرانی که در این بین خسارت دیدند و از کار بیکار شدند و از منازل سازمانی کارخانه بیرون رانده شدند دوباره به دادخواهی از حق و حقوق خود برخاسته‌ا‌ند.

کارگران اخراجی کارخانه قند یاسوج افشاگری می‌کنند؟!/برخی رفیق دزد و شریک قافله‌اند+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر دامنگیر استان کهگیلویه و بویراحمد شده یکی موضوع استخدام‌های بی‌ضابطه و دیگری بحث واگذاری مساله‌دار برخی واحدهای تولیدی مثل کارخانه قند یاسوج بود که در حوزه اشتغال و تولید ضربات سنگینی بر پیکره استان وارد کرد.

موضوع واگذاری کارخانه قند یاسوج به قیمت بسیار پایین و برخورد با کارگران این کارخانه در کشور صدایی به پا کرد و موضوع در دستگاه قضایی و نزد مسوولان ارشد این قوه مورد پی‌گیری قرار گرفت.

کارخانه قند یاسوج اولین واحد تولیدی در سطح استان و مرکز آن شهر یاسوج است که مردم این شهر خاطرات زیادی با کارخانه قند دارد و تعداد زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم از کارخانه ارتزاق می‌کردند.

 

 با فروش مسئله‌دار کارخانه قند یاسوج هم کارگران اخراجی و هم دانشجویان مطالبه‌گر سکوت نکردند و وضعیت واگذاری کارخانه را فریاد زدند و دستگاه قضایی هم به پرونده ورود پیدا کرد و حکم ابطال آن را داد.

اکنون پس از گذشت مدتی از صدور حکم ابطال معامله کارخانه قند کارگرانی که در این بین خسارت دیدند و از کار بیکار شدند و یا حق و حقوق آن‌ها به درستی داده نشده و از منازل سازمانی کارخانه بیرون رانده شدند دوباره به دادخواهی از حق و حقوق خود برخواسته‌ا‌ند و از استاندار و مسوولان استانی به خصوص نماینده ولی‌فقیه و همچنین دستگاه قضایی استان خواستار رفع سریع مشکل و احقاق حق و حقوق خود هستند.

در اعتراض مجدد کارگران کارخانه قند یاسوج اعلام شد با زد و بند و تبانی و تدلیس با بخش خصوصی و در سال 73 و 81 با پی‌گیری اداره کل اطلاعات استان تخلفات و و ارائه پرونده به دادگستری استان و شهرستان رای به ابطال داده شد و در سال 95 با واگذاری به بخش خصوص بعد از 17 روز کلیه کارگران کارخانه اخراج شدند و در دی ماه 95 کارخانه تعطیل شد که این ظلم و بی‌عدالتی با هماهنگی 2 دستگاه استانی و برخی مدیران صورت گرفت و با بدترین شکل و بی‌حرمتی 115 کارگر را که در منازل سازمانی بودند بیرون کردند و صدای مسوولان در نیامد.

 در این اعتراض مجدد اعلام شد مسوولان استان در کمال تعجب حتی کمک‌کار و یاور خریدار بودند و این بی‌عدالتی و ظلم به کارگر و همراهی مدیران وقت را چه کسی رسیدگی باید کند.

کارگران معترض کارخانه قند یاسوج گفتند که کارخانه با تمام امکانات از تولیدی و رفاهی از سال 95 تاکنون تعطیل و موجب ضرر به 10 هزار نفر و در زمان بهره‌برداری به صورت مستقیم به 300 نفر شده که از آن ارتزاق می‌کردند. 

کارگران معترض می‌گویند عده‌ای در این بین در روند پرونده کارخانه قند شریک دزد و رفیق قافله‌اند و اگر دست از موش دوانی بر ندارند پشت این تریبون اسم آن‌ها را افشا می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/82009

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول