اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ائتلاف آمریکا: قصد نداریم از شمال شرق سوریه خارج شویم

سخنگوی ائتلاف آمریکا با اشاره به اینکه طرحی برای خروج نیروهای ائتلاف از شمال شرق سوریه وجود ندارد، مدعی شد که مأموریت این ائتلاف، شکست همیشگی داعش است.

ائتلاف آمریکا: قصد نداریم از شمال شرق سوریه خارج شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شد که عملیاتهای هلی‌برن این ائتلاف علیه عناصر داعش، در تضعیف این گروه تروریستی نقش مهمی دارد.

کاگینز در گفت‌وگو با پایگاه خبری «دیرالزور-24» گفت که «فقط در هفته گذشته، شرکای سوری ما 23 نفر از عناصر داعش از جمله چهار فرمانده این گروه را در شمال شرق سوریه کشتند و بازداشت کردند».

وی با بیان اینکه «تلاش برای مبارزه با داعش و ایدئولوژیهای افراطی و خشونت‌طلب، همچنان ادامه دارد»، تأکید کرد که ائتلاف آمریکا همچنان از شرکای سوری خود تا نابودی این تهدید، حمایت خواهد کرد.

این فرمانده آمریکایی با اشاره به اینکه «در حال حاضر، طرحی برای خروج نیروهای ائتلاف از شمال شرق سوریه وجود ندارد»، خاطر نشان کرد: «مأموریت ما در سوریه برای کمک به شرکای سوری خود در شکست همیشگی داعش ادامه خواهد داشت».

کاگینز تصریح کرد، ائتلاف آمریکا با کمک به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کُرد وابسته به واشنگتن) قصد دارد توانایی داعش برای استقرار در سطح جهان را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه داعش قصد دارد مجددا خود را احیا کند، این تلاش داعش را بی‌فایده عنوان و تأکید کرد، فرماندهان باقی مانده داعش در این منطقه، کاهش یافته‌اند.

سخنگوی ائتلاف آمریکا درباره عناصر بازداشتی داعش در زندانهای شبه‌نظامیان کُرد هم، تأکید کرد، وجود هزاران نفر از زندانیان داعش در شمال شرق سوریه، «خطر احتمالی برای ساکنان شمال شرق سوریه و جهان است. به همین دلیل باید راهکار بین‌المللی و دائمی برای زندانی شدن طولانی مدت زندانیان داعش، پیدا شود».

در همین ارتباط، منابع خبری معارض از افزایش اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند و گفتند که نیروهای ائتلاف آمریکا، در اطراف میدان گازی «کونیکو» در شرق دیرالزور، سامانه موشکی پاتریوت مستقر کرده‌اند.

نیروهای ائتلاف آمریکا طی روزهای گذشته دست به گسترش پایگاه نظامی خود در اطراف این میدان زدند و اطراف آن را سیم خاردار کشیده‌اند.
در این منطقه همچنین یک پایگاه هوایی سابق نیز وجود داشته که تروریستهای آمریکایی دست به گسترش آن زدند.

دومین پایگاه بزرگ آمریکا در استان دیرالزور در اطراف این میدان گازی قرار دارد. یک منبع که با نیروهای ائتلاف آمریکا همکاری دارد، خبر داد که عناصر آمریکایی قصد دارند در چند موضع دیگر در ریف دیرالزور، پاتریوت مستقر کنند.

آمریکا بارها اعلام کرده است که برای نفت سوریه در شرق و شمال شرق این کشور حضور دارد. منابع خبری نیز از همکاری عناصر آمریکا با کُردها، جبهه النصره و ترکیه برای غارت نفت سوریه خبر دادند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول