اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

از مشکلات ثبت‌نام تا ابهامات قرعه‌کشی؛ مروری بر تازه‌ترین مطالبات خودرویی شما در «فارس من»

سخت‌‌گیری‌های «وزارت صمت» در پیش‌ثبت‌نام جدید خودرو‌ها، سبب ایجاد محدودیت‌های بیش‌تری برای خریداران شده است که اعتراض به آن بین سوژه‌‌های «فارس من» نیز دیده می‌شود. در این گزارش مطالبات شما پیرامون این مسأله را بررسی می‌کنیم.

از مشکلات ثبت‌نام تا ابهامات قرعه‌کشی؛ مروری بر تازه‌ترین مطالبات خودرویی شما در «فارس من»

به گزارش خبرگزاری فارس؛ سخت‌‌گیری‌های «وزارت صمت» در پیش ثبت‌نام جدید فروش خودرو‌ها برای عید سعید فطر با هدف کوتاه شدن دست دلالان از این بازار، سبب ایجاد محدودیت‌های بیشتری برای خریداران شده است؛ سخت‌گیری‌هایی که البته در مواردی باعث مشکلاتی برای کاربران هم شده است. تواتر این مشکلات از سوژه‌های ثبت‌شده شما در «فارس من» نیز دیده می‌شود. در این گزارش مهم‌ترین سوژه‌های شما پیرامون این مسئله را بررسی می‌کنیم:

 

نخست| رویارویی با چالش‌های جدید

یکی از شرایط جدید خرید خودرو، از سوی خودرو‌سازان داشتن سامانه «چک صیادی» برای متقاضیان است که طبق گفته‌ی مخاطبان «فارس من»، اغلب مردم آن را ندارند: «با توجه به این که اغلب مردم دسته چک صیاد ندارند و خیلی از مردم عزیز کشورمان از اقشار سطح بالا نیستند، مستدعی است این الزام سخت‌گیرانه و غیرعادی حذف شود. حداقل اجازه دهند متقاضیان محترم خرید خودرو با پرداخت یک‌باره کل مبلغ از دادن چک معاف گردند.»

با پیگیری‌های خبرنگار فارس، از «وزارت صمت» با بررسی موضوع توسط وزارتخانه در نهایت با دستور «حسین مدرس خیابانی»، سرپرست «وزارت صنعت، معدن و تجارت»،  شرط اخذ هر گونه چک از مرحله فعلی ثبت‌نام خودرو حذف شد.

 

شرط دیگر برای خرید خودرو، نداشتن پلاک فعال از سوی خریداران است.اما برخی از متقاضیان با وجود آنکه ماشین خود را فروخته اند، گویا هنوز پلاک به اسمشان فعال است،کاربری در این رابطه مطرح کرد: «با توجه به اینکه ممکن است کسی پلاک فعال داشته باشد ولی ماشینش را فروخته باشد و الان نتواند جهت خودرو ثبت نام کند، تکلیف چیست؟»

 

دوم | ابهامات قرعه کشی  

طبق اعلامیه «وزارت‌ صمت»، قرار است ۲۵‌هزار خودرو در طرح عید سعید فطر، از طریق قرعه‌کشی بین تمامی متقاضیانی که در سایت ثبت نام کرده اند، به فروش برسد.قرعه کشی ای که طبق نظر شما فرآیند انجام آن باید شفاف باشد: «ما از مسؤولان تقاضا داریم که سامانه‌ای برای شفاف‌سازی قرعه‌کشی خودروهای ثبت‌نامی ایجاد کنند تا عموم مردم در جریان قرعه‌کشی خودرو قرار گیرند»

برخی از مخاطبین «فارس من»، نیز به جای قرعه‌کشی، طرح پیشنهادی دیگری تحت عنوان "هر خانواده یک خودرو" را مطرح کردند: «در شرایط تحریم و محدودیت امکانات، ایجاد شرط نخست، هر خانواده یک خودرو در پیش‌ثبت‌نام خودرو به عدالت نزدیک‌تر است. یعنی در قرعه‌کشی خودرو، اولویت با کسانی باشد که هیچ‌یک از اعضای خانواده‌اشان پلاک فعال ندارند بانک اطلاعات اعضای هر خانواده، در سیستم یارانه ثبت و در دسترس است.»

تعدادی دیگر از کاربران هم معتقدند در سال جهش تولید،میتوان با هدف‌گذاری تولید، بیش از یک میلیون خودرو در سال، به همه ی متقاضیان، اتوموبیل تعلق گیرد؛ و قرعه‌کشی فقط برای زمان بندی تحویل آن انجام شود: «شایسته است در سال جهش تولید و با هدف گذاری تولید بیش از یک میلیون خودرو در سال جاری و اختصاص بخش مهمی از آن به فروش فوری جهت تنظیم بازار، به همه متقاضیان خودرو تخصیص یابد و قرعه‌کشی صرفا بر روی زمانبندی تحویل، اجرایی گردد. این امر علاوه بر مشکل‌گشایی از عموم متقاضیان و گردش نقدینگی متناسبتر در خودروسازان و مدیریت نقدینگی کشور موجب خواهد شد.»

 

سوم| مشکلات ادامه‌دار سایت ثبت‌نام

مشکلات ناشی از اختلال در سایت ثبت‌نام خودرو‌سازان، گویا همچنان مانند گذشته وجود دارد، وخریداران نمی توانند به راحتی تقاضای خود را ثبت کنند: «با سلام و احترام پس از تلاش‌های فراوان جهت احراز هویت در سایت ایران خودرو اما متاسفانه تاکنون نتوانستیم خودرو ثبت نام کنیم و پیغام در حال حاضر امکان جستجوی خودرو وجود ندارد، می‌دهد».

در همین رابطه، برخی دیگر از خریداران نیز گویا مشکل دریافت کد‌ احراز هویت و ثبت آن در سایت را دارند: «از سه روز پیش برای ثبت‌نام خودرو وارد سایت ایران خودرو شدم که نیاز به کد احراز هویت داشت که این کد از طریق شماره موبایل به شخص ارسال می‌گردد. بنابراین با وارد کردن شماره همراه برای دریافت کد احراز هویت با مشکل مواجه شدم به گونه‌ای که هیچ کد احرازی دریافت نشد»

 

باید منتظر ماند و دید طی روزهای آتی این محدویت ها و مشکلات در طرح پیش فروش خودرو تا چه میزان کاهش می یابد، ما همچنان در «فارس من»، با رصد مطالبات شما پیگیر آنها از مسئولین مربوطه هستیم.

 

گزارش از معین رضیئی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول