اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سهم 22 درصدی کشتیرانی در حمل‌ونقل کالاهای صادراتی

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سهم 22درصدی در حمل‌ؤنقل کالاهای صادراتی دارد و سازمان توسعه تجارت ایران آماده همکاری برای افزایش این سهم در راستای توسعه صادرات غیر نفتی است.

سهم 22 درصدی کشتیرانی در حمل‌ونقل کالاهای صادراتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید زادبوم در دیدار با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌ها و تلاش‌های این مجموعه در جهت حمل‌ونقل کالاهای صادراتی و فراهم کردن شرایط کاهش هزینه‌های حمل کالاها که سبب افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان ایرانی در بازارهای هدف شده قدردانی کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سهم 22درصدی در حمل‌ونقل کالاهای صادراتی دارد و سازمان توسعه تجارت ایران آماده همکاری برای افزایش این سهم در راستای توسعه صادرات غیرنفتی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و استمرار خطوط منظم کشتیرانی به کشورهای هدف صادراتی و اوراسیا از انتظارات مهم صادرکنندگان است، افزود: در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال 99 تمهیداتی به منظور کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی اندیشیده شده و از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود که برنامه‌های خود در خصوص حمایت از صادرکنندگان را اعلام کند.

زادبوم همکاری 2 مجموعه سازمان توسعه تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر، خلیج فارس و شرق آفریقا را با اهمیت دانست و گفت: دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان مسئول فراهم آوردن مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن استقبال از همکاری‌های گسترده با سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش کارگزاری حمل‌ونقل کالاهای مختلف به ویژه در حوزه اوراسیا اعلام کرد.‌

محمدرضا مدرس خیابانی حضور نمایندگان کشتیرانی در بسیاری از کشورها و همچنین رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای هدف را بهترین فرصت جهت هم‌افزایی در راستای توسعه تجارت خارجی دانست و خواستار همکاری هر چه بیشتر این 2 مجموعه شد.

گفتنی است، طرفین با تشکیل کارگروه حمل‌ونقل دریایی با حضور کارشناسان و با هدف عارضه‌یابی مشکلات پیش‌رو در حوزه حمل‌ونقل دریایی نیز و ارائه راهکارهای راهبردی در این خصوص تأکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول