اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دست‌های مهربانی که یاریگر نیازمندان شدند/ اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در کردستان

جدای از سپاه و بسیج که در تمامی عرصه‌ها حضور دارند، خیرین کردستانی در همه حال برای آبادانی استان و دستگیری نیازمندان کمک حال بوده‌اند و مهربانی‌هایشان یاریگر مستضعفان بوده و هست و امروز نیز در پی لبیک به فرمایش مقام معظم انقلاب دور هم جمع شده‌اند و پای کارآمده‌اند تا دستگیر نیازمندان باشند.

دست‌های مهربانی که یاریگر نیازمندان شدند/ اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سنندج شهر دارالاحسان مظهر کمک و احسان و یاری است و مردمان خونگرمش همواره برای دستگیری نیازمندان گام برداشته‌اند.

از کمک به ساخت مدرسه و مساجد گرفته تا کمک به آزادی زندانیان و دستگیری نیازمندان همواره پای کار آمده‌اند و امروز نیز با ورود ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها قلب‌های مهربان بزرگمردان و شیرزنانی به میدان آمد.

عده‌ای از حق اجاره مغازه و مسکن خود گذشتند، عده‌ای خانه خود را محل دوخت و تهیه ماسک کردند، یکی دیگر با تهیه بسته‌های بهداشتی درب خانه‌های مردم می‌رفت و هر کسی به نحوی کاری می‌کرد تا بتوانند زمینه کمک به همنوعان را فراهم کنند.

از نیمه شعبان که مقام معظم رهبری مردم را به اجرای طرح رزمایش مومنانه و مواسات فراخواندند، علاوه بر دولتمردان و سپاهیان، خیرینی پای کار آمدند که از مال خود برای تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی و توزیع بین نیازمندان مایه گذاشتند.

امروز که سومین مرحله توزیع رزمایش کمک مومنانه و مواسات در کردستان آغاز شد مسوولان و خیرین در این رزمایش حضور یافتند تا علاوه بر توزیع این کمک‌ها بین نیازمندان، از کادر پزشکی کردستان، خانواده شهید یاراحمدی اولین شهید مدافع سلامت و مسوولان و خیرینی که یاریگر نیازمندان بودند، تقدیر کنند.

کمک خیرین در کنار سپاه کار ناچیزی است

احمد صدیقی از خیرین شهر سنندج عنوان کرد: خاندان وی حدود 150 سال است که با تربیت طلاب دینی و وقف و کمک به نیازمندان فعالیت کرده است و امروز نیز با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه مفتخر به اجرای رزمایش مومنانه شده‌اند.

وی افزود: در تمامی شرایطی که نیاز به کمک بوده سپاه کمک حال مردم بوده و مردم را یاری کرده‌اند و تلاش خیرین در کنار سپاه کار زیادی نیست.

کمک به نیازمندان رسالت هر فردی است

یکی از بانوان خیر استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: انسان باید به کمک هموطنان بشتابد و تا جایی که می‌تواند بار کوچکی از دوش نیازمندان بردارد.

وی اعلام کرد: نظام اسلامی به ما افتخار و سربلندی داده است و شهدای ما نیز جان خود را فدا کردند و بی‌شک امروز کمک‌های ما به نیازمندان در برابر این عزت و سربلندی و این از جانگذشتگی‌ها بسیار کم و ناچیز است.

گرچه خیرین کمک‌های زیادی به نیازمندان کرده و خواهند کرد اما در این میان عده‌ای نیز جهادی در تلاشند تا با شناسایی خانواده‌های نیازمند کمک‌های خیرین را به دست نیازمندان برسانند.

تلاش نیروهای جهادی برای شناسایی نیازمندان

مهران رضایی سرگروه گروه جهادی شهدای وحدت سنندج نیز اظهار کرد: رزمایش کمک‌های مومنانه با شناسایی افراد آغاز و با بسته بندی و توزیع بسته‌های معیشتی همراه بوده است.

وی افزود: نیروهای جهادی استان جوانانی پرتلاش هستند که برای یاری رساندن به هموطنان و همشهریان خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی از نیروهای جهادی خواست با تلاش بتوانند به نحواحسن به اطرافیان کمک کنند و باری از دوش نیازمندان بردارند.

برای عبور از بحران کرونا امکانات سپاه بکار گرفته شد

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در سخنانی گفت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری برای همدلی و کمک مومنانه در شرایط ویروس کرونا رسالت دانستیم که در جامعه ایمانی و دینی امکانات خود را در کردستان بسیج کنیم و با کمک خیرین رزمایش کمک مومنانه را در پیش بگیریم.

حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد اضافه کرد: بی‌شک هیچ کدام از ما نمی‌توانیم در جامعه ایمانی بی‌تفاوت باشیم و نیاز است که به مردم کمک کنیم و دست نیازمندان را بگیریم.

وی اضافه کرد: امروز تهیه 15 هزار بسته معیشتی در راستای کمک به نیازمندان تهیه شد و توزیع آن نیز با تلاش سپاه در حال انجام است.

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک کمکی به سلامت مردم کردستان

مسوول بسیج جامعه زنان استان کردستان نیز اعلام کرد: بسیج جامعه زنان استان کردستان نیز با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک برای مقابله با ویروس منحوس کرونا تلاش کردند و این فعالیت‌ها تا نابودی ویروس کرونا ادامه خواهد یافت.

بتول سرکانی اعلام کرد: همچنین باتوجه به اعلام انتقال خون برای کمبود خون در گروههای خونی مختلف، خواهران بسیجی استان کردستان با حضور در مراکز انتقال خون سنندج خون اهدا کردند.

 همچنین میتوان استفاده از ظرفیت خیرین برای تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع بین نیازمندان را از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان استان کردستان برشمرد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول