اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن اقدام فوری برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری را خواستار شد

وزیر خارجه اردن با هشدار درباره پیآمدهای فاجعه‌بار طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با آن شد.

اردن اقدام فوری برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در تماس تلفنی با «نیکلای ملادینوف» فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا درباره پیآمدهای فاجعه‌بار هر گونه الحاق اراضی فلسطین، برای امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.

الصفدی تصریح کرد که این طرح به نابودی راه‌حل دو دولت ، تشدید درگیری‌ها و اجرایی شدن گزینه «دولت واحد» منجر خواهد شد که سکوت جهانیان در برابر آن و آثار این آپارتاید و تبعیض نژادی ممکن نیست.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، الصفدی همچنین گفت که حمایت از صلح عادلانه و قانون بین‌المللی نیازمند اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با این طرح است.

وزیر خارجه اردن همچنین ملادینوف را در جریان تلاش‌ها و تماس‌های اردن برای دستیابی به یک موضع بین‌المللی روشن و موثر جهت جلوگیری از اجرای این طرح و نیز احیای تلاش‌های بین‌المللی حقیقی جهت تحقق صلح دائمی بر اساس راه‌حل دو دولت قرار داد.

ملادینوف نیز گفت که سازمان ملل در تلاش است تا نشست کمیته چهارجانبه برای بررسی راهکارهای نجات روند صلح را برگزار کند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی با توافق «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و «بنی گانتز» رئیس حزب «آبی-سفید» تشکیل شده که اساس این توافق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری است، امری که اجرای آن باعث تنش‌های شدید در منطقه و فلسطین خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول