اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اولین اقدام مجلس انقلابی باید وضع قوانین برای شفاف‌سازی باشد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از زمینه‌های بروز فساد عدم شفافیت است، قطعا اولین اقدام مجلس یازدهم باید وضع قوانین برای شفاف‌سازی باشد.

اولین اقدام مجلس انقلابی باید وضع قوانین برای شفاف‌سازی باشد

محمدرضا ملاشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه اولویت های نمایندگان مجلس در مجلس یازدهم، اظهار کرد: این روزها آنچه بیش از همه در بین مردم مطرح است سرنوشت و نحوه عملکرد مجلس یازدهم می باشد اینکه آیا مجلس خانه دولت خواهد بود یا خانه ملت!

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: آنچه که بیش از همه می‌تواند مجدداً مجلس را به راس امور بازگرداند شناخت کامل نمایندگان نسبت به فرصتها و تهدیدهای حوزه خود و همچنین برنامه ریزی مدون و دقیق و اولویت بندی صحیح جهت رسیدگی به آنها در طول این مدت است، آنچه که بیش از همه در این برهه اهمیت دارد مسئله عدالت است.

این مسؤول ادامه داد: آن چیزی که بدیهی و مشخص است این است که مشکلات استان جز با اتحاد همبستگی تمام نمایندگان حل نخواهد شد امروز این مهم بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. دیگر وقت آن است که همگی حول گفتمان انقلاب اسلامی و رسیدگی به مشکلات مردم متحد شویم.با فردگرایی نه تنها کاری از پیش نمی رود بلکه مشکلات و آلام مردم صد برابر می شود.

وی بیان کرد: یکی از زمینه‌های بروز فساد عدم شفافیت است، نمایندگان ملت باید خود را همانند قبل انتخابات از مردم ببینند تا بتوانند درد قشر مستضعف را درک کنند و بگویند. این مسئله به هیچ عنوان قابل هضم نیست که خود نمایندگان مجلس که باید طلایه‌دار مبارزه با فساد باشند هیچ گونه شفافیتی هم دربحث اموال و هم در بحث آرای شان در مجلس وجود ندارد. قطعا  اولین اقدام این مجلس انقلابی باید وضع قوانین برای شفاف‌سازی باشد.

ملاشاهی افزود: آنچه که می تواند یک نماینده را خوش ذوق، فعال و پویا کند حضور فعال در دانشگاه ها و ارتباط مستمر با جوانان نخبه است، اگر از ظرفیت جوانان مطالبه گر و دغدغه‌مند امروزی استفاده شود قطعا آن چیزی که در بیانیه گام دوم مورد نظر است، محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: بعضی از قوانین علاوه بر اینکه ما را در رسیدن به آرمان مورد نظر کمک نمی‌کند بلکه سبب دور شدن از هدف و یا به زحمت افتادن نیز می شود. مجلس باید این ریل گذاری را به نحو صحیح با پاکدستی،امانتداری و وظیفه شناسی انجام دهد تا نقطه امید و تکیه گاه مردم باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: باید گفت سطح انتظارات مردم از مجلس یازدهم بسیار بالا است، دیگر جای کوتاهی یا سهل انگاری، برای هیچ مسئولی نیست، همه مدیون صبر و گذشت و حضور فعال این مردم در شرایط سخت این انقلاب بودیم، برای تمام نمایندگان آرزوی موفقیت داریم و امادگی خود را برای یاری رسانی به انها در این جایگاه خطیر اعلام میکنیم.

 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول