اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خبر خوب| عکاسان مشهدی برای تحقق آرزوهای کودکان آثار خود را فروختند

مسوول پویش «چند قطره باران» از همت عکاسان مشهدی برای تحقق آرزوهای کودکان مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد و مبلغ هزینه شده‌ حاصل از فروش قاب عکس‌ها برای کودکان حاشیه شهر را ۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

خبر خوب| عکاسان مشهدی برای تحقق آرزوهای کودکان آثار خود را فروختند

محمدحسن صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر فارس در مشهد، در خصوص پویش «چند قطره باران» که توسط عکاسان خبری مشهدی انجام شد، اظهار کرد: اسفند سال ۹۸ دومین دوره از پویش چند قطره باران را با کمک و تلاش گروهی عکاسان خوب مشهدی آغاز کردیم و ۲۰ عکاس خبری از مشهد، آثار خود را برای فروش در نظر گرفتند که طی چند مرحله با نظر سه استاد پیشکسوت آثار داوری شد تا بهترین آثار برای فروش عرضه شود.

مسوول پویش چند قطره باران ادامه داد: در ابتدا سعی داشتیم در یکی از گالری‌های شهر نمایشگاه برگزار کنیم اما شیوع کرونا مانع شد و کار فروش را به صورت مجازی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه تا پایان اسفند ماه ۱۰۰ قاب به فروش رساندیم، مبلغ هزینه شده‌ حاصل از فروش قاب عکس‌ها برای کودکان حاشیه شهر را ۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

صلواتی گفت: برنامه ما این بود تا برای عید نوروز کفش و لباس کودکان حاشیه شهر مشهد را با این مبلغ تهیه کنیم اما با شیوع ویروس کرونا، صبر کردیم تا شرایط عادی شود به همین دلیل با کمک گروه‌های فعال فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر، پرسشنامه‌هایی را به کودکان خانواده‌های شناسایی شده دادیم تا پنج آرزوی خود را برای بنویسند.

این عکاس مشهدی که آرزوی این کودکان را بسیار کوچک دانست، افزود: اسباب بازی، کاپوچینو و پیتزا جزو آرزوهای این کودکان بود.

وی گفت: بزرگترین آرزوی دو تن از آنها داشتن کفش اسکیت و اسکوتر بود که با کمک خیرین توانستیم این آرزوها را نیز تحقق ببخشیم.

صلواتی گفت: بخشی دیگر از هزینه فروش عکس‌ها صرف خرید لباس و کفش برای ۱۰۰ تن از کودکان مناطق شهرک باهنر(پورسینا) و انتهای پنج تن شد.

مسوول پویش چند قطره باران با اشاره به اتفاقات جالبی که در جریان این پویش صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کار فروش عکس‌ها به صورت مجازی انجام شد به همین دلیل برخی از عکاسان هنری هم در کار سهیم شدند و همگی به صورت رایگان عکس‌ها را در اختیار این پویش قرار دادند، علاوه بر این یک فرد کانادایی که عکسی را خریداری کرد تنها فایل آن را دریافت کرد.

وی ادامه داد: یک فرد دیگر ۱۰ عکس را خریداری کرد اما عکس‌ها را دریافت نکرد و خواست آنها را نیز در اختیار کودکان قرار دهیم تا شاید آنها هم به عکاسی علاقه‌مند شوند.

صلواتی که این کار را نتیجه تلاش گروهی عکاسان مشهدی می‌داند، گفت: قصد داریم برای دوره بعدی پویش را به صورت گسترده تر انجام دهیم تا بتوانیم آرزوی کودکان بیشتری را برآورده کنیم.

وی با اشاره به انجام اولین دوره از این پویش که سال اسفند ۹۷ صورت گرفت، اظهار کرد: در سال ۹۷ با فروش ۳۸ قاب عکس از آثارم مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان برای کودکان حاشیه شهر مشهد لباس عید و کفش خریداری شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول