اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برداشت فرای قانون برخی معادن شن و ماسه شهرقدس/ خطرات فعالیت معادن برای مناطق مسکونی باید کاهش یابد

فرماندار شهرستان قدس با اشاره به لزوم کاهش خطرات فعالیت معادن شهرقدس برای مناطق مسکونی، گفت: برخی از معادن شن و ماسه شهرقدس بیش از حد قانونی مشخص شده عمل برداشت و استحصال را انجام می‌دهند که از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

برداشت فرای قانون برخی معادن شن و ماسه شهرقدس/ خطرات فعالیت معادن برای مناطق مسکونی باید کاهش یابد

لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس عصر امروز در حاشیه بازدید از گود معادن شن و ماسه شهرقدس و منطقه مسکونی فرزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: امروز با حضور شهردار، روسای ادارات صمت و محیط زیست و مسؤولان انجمن شن و ماسه از محل مورد نظر در جنب دپوی یکی از معادن شن و ماسه و منطقه مسکونی فرزان شهرقدس بازدید به عمل آمد.

وی افزود: پس از بازدید به عمل آمده مقرر شد در اسرع وقت جلسه بررسی و کارشناسی این موضوع برگزار شود و نقشه معدن مورد نظر و منطقه مسکونی بررسی و دپوی معدن موردنظر نیز باید حتماً مسطح شود تا خطر به حداقل برسد.

فرماندار شهرستان قدس بیان داشت: طبق بخشنامه وزارت صمت میزان برداشت معادن کاملاً مشخص شده است و باید میزان برداشت این معدن مورد بررسی قرار گیرد.

واثقی ادامه داد: بعضی از معادن شن و ماسه شهرقدس بیشتر از حد قانونی عمل استخراج و استحصال را انجام می‌دهند که مورد جریمه واقع شده و از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده معادن شهرقدس نیز مکاتبات و احصاء مبالغ آن صورت گرفته است و امیدواریم از محل همین مبالغ اقدامات عمرانی و کاهش اثرات منفی زیست محیطی انجام شود.

انتهای پیام/ش/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول