اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مصوبات حل مشکلات جزیره خارگ در حد حرف!/ وعده‌هایی که روی عمل ندید

رئیس شورای اسلامی جزیره خارگ گفت : متاسفانه با گذشت یک سال از سفر استاندار به جزیره خارگ، علی رغم پیگیری‌های متعدد شورای شهر شاهد هستیم که ابتدایی‌ترین مصوبات این سفر هم اجرایی نشده و متاسفانه عزم جدی برای برای تحقق آنها در استان وجود ندارد.

مصوبات حل مشکلات جزیره خارگ در حد حرف!/ وعده‌هایی که روی عمل ندید

بهروز خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره خارگ اظهار داشت: متاسفانه با گذشت یک سال از سفر استاندار به جزیره خارگ، علی رغم پیگیری‌های متعدد شورای شهر شاهد هستیم که ابتدایی‌ترین مصوبات این سفر هم اجرایی نشده و متاسفانه عزم جدی برای برای تحقق آنها در استان وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی جزیره خارگ افزود: باید به صراحت اذعان کرد، ریشه مشکلات و محرومیت‌های جزیره خارگ در تصویب نشدن مصوبات نیست، بلکه در عدم پیگیری و توجه برای اجرای مصوبات است؛ متاسفانه مصوباتی که در آنها مردم منتفع می‌گردند در حد چند خط نوشته می‌ماند و عزمی برای اجرایی سازی آنها وجود ندارد.

وی بیان داشت: از جمله این مصوبات می‌توان به تخصیص مبلغ چهار میلیارد تومان برای نوسازی مدرسه شهدا تا پایان دهه فجر سال 1398 اشاره کرد که هم اکنون پس از گذشت پنج ماه از موعد باید گفت تنها یک عدد روی کاغذ نصیب دانش آموزان مظلوم خارگی شده است و هم اکنون سالهاست پس از تخریب دو مدرسه شهدا و شهید مطهری به بهانه نوسازی، مدارس جزیره خارگ به صورت دوشیفت است که واقعا نه در شأن دولت و نه در شأن دانش آموزان و معلمان خارگی است.

خواجه با اشاره به تعدادی از مصوبات سفر سال گذشته استاندار به خارگ ادامه داد: افزایش سهم جزیره خارگ از  حق آلایندگی از جمله مواردی است که علی رغم علم مسؤولین استانی به حق قانونی مردم و ناعادلانه بودن روند توزیع آن بین شهرهای استان، در حد حرف مانده  و از عملی کردن آن سر باز زده‌اند که این موضوع جای تأمل دارد؛ پرداخت حق عملیاتی جزیره به فرهنگیانی که با مشقت‌های فراوان در جزیره به تعلیم و تربیت دانش آموزان می‌پردازند نیز کاملا نادیده گرفته شده است که این موضوع می‌تواند ایجاد انگیزه‌ای باشد برای ورود معلمین باتجربه که ارتباط مستقیمی با ارتقاء کیفیت آموزش دارد.

رئیس شورای اسلامی جزیره خارگ افزود: پیگیری پروژه مجتمع شیلات، پروژه مدرسه شهید مطهری، پروژه استخر ورزش و جوانان و چندین مصوبه دیگر که تاکنون هیچکدام اجرایی نشده است و جای بسی تعجب است که ابتدایی‌ترین مصوبه که مربوط به حل مشکل سرمایشی سالن‌های ورزشی جزیره بود نیز اجرایی نگردید و سوال اینجاست که آیا شایسته است سالن‌های ورزشی شهر خارگ از ابتدایی‌ترین امکانات سرمایشی بی‌بهره باشند در حالیکه سالیانه از طریق وزارت نفت مبالغ قابل توجهی به حساب اداره ورزش استان بوشهر واریز می شود؟

وی با طرح موضوع استخدام نیروهای آتش نشانی شهرداری خارگ افزود: با توجه به افتتاح ساختمان آتش نشانی شهرداری خارگ و در نظرگیری سهمیه ۶ نفر به خارگ، جناب استاندار صراحتا اذعان داشتند که شخصا به این موضوع ورود می‌کنند و با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها نسبت به بکارگیری بومیان جزیره در آتش نشانی شهرداری خارگ که از جمله مطالبات بحق شورای شهر و همه اهالی جزیره است، اقدام می‌نمایند که مقرر گردید اقدام‌ لازم به عمل آید اما اکنون پس از گذشت قریب به ‌یک سال از این مصوبه باید بگویم تمام پیگیری‌های ما از هر طریق و ارگانی به در بسته خورده است و این موضوع نیز در حد یک وعده باقی ماند.

خواجه اظهار امیدواری کرد: جمیری نماینده جدید مردم در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه ، دیلم  نگاه ویژه‌ای به مشکلات دیرینه خارگ داشته باشد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول