اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تعامل و هم افزایی دستگاه قضا با نیروی انتظامی زمینه ساز امنیت در جامعه است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هرچه ارتباط و همکاری دستگاه قضا با نیروی انتظامی در مبارزه با مظاهر فساد و برقراری نظم و امنیت در استان، بیشتر باشد به همان میزان سطح خدمات کیفی به مردم ارتقاء خواهد یافت.

تعامل و هم افزایی دستگاه قضا با نیروی انتظامی زمینه ساز امنیت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامعلی دهشیری در دیدار با فرمانده جدید نیروی انتظامی استان یزد، اظهار داشت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید پیشگیری از وقوع جرم بالاخص در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در سال جهش تولید اولویت کار خود قرار دهند، چرا که با حفظ امنیت پایدار می توان موانع رونق و جهش تولید را نیز از بین برد.

این مقام قضایی گفت: تلاش مضاعف دو دستگاه به منظور افزایش بیش از پیش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی و توسعه امنیت در جامعه تاثیر بسزایی داشته و این تلاش ها باید در راستای اعتلای خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه همیشه پیشرو در گام دوم انقلاب بوده تصریح کرد: اقتدار ما امروزه در حوزه دفاع از ارزش های نظام جمهوری اسلامی برگرفته از اقتدار قوه قضائیه در حمایت از برخورد با هنجارشکنان و ناقضان ارزش‌ها است.

دهشیری در خصوص تقویت یگان حفاظت دادگستری ابراز کرد: یگان حفاظت دادگستری باید از لحاظ آموزش، امکانات، منابع انسانی و تامین کادر مناسب متناسب با ماموریت ها و رسالت های قضایی باشد که نیازمند تقویت و حمایت بیشتر است.

رئیس کل دادگستری با توجه به جامعه مدار بودن نیروی انتظامی عنوان کرد: یکی از طرح‌هایی که در دوره تحول قوه قضائیه با جدیت پیگیری شده و در زمره موضوعات مورد تاکید رئیس قوه قضائیه قرار دارد بحث رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع است که منتهی به جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضایی می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از مجموعه نیروی انتظامی عضو جامعه اطلاعاتی است می تواند بانقش اثرگذار و اشراف اطلاعاتی خود و تعامل موثر با دادستانی به کشف سریع و ریشه یابی بهتر جرایم مساعدت کند.

دهشیری در پایان یادآور شد:  باتوجه به توصیه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب حضرت آیت الله رئیسی مبنی بر بکار گیری جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسوولیتها، رویکرد دستگاه قضایی استان  در جوانگرایی است که با انتصاب چندین رئیس و دادستان جوان در حوزه های قضایی، پیشبرد اهداف عالی قوه قضائیه بر اساس سند تحول قضایی با تکیه بر دانش، مهارت، انگیزه و انرژی نیروهای جوان و خلاق در دستور کار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول