اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بخشنامه جدید آموزش و پرورش درباره پرداخت پاداش مناطق محروم

پرداخت فوق العاده و هزینه مرخصی به کارمندان رسمی و ثابت که در مناطق محروم به طور داوطلبانه خدمت کرده‌اند تا لازم الاجرا شدن قانون مدیریت خدمات کشوری بلامانع است.

بخشنامه جدید آموزش و پرورش درباره پرداخت پاداش مناطق محروم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در بخشنامه جدید آموزش و پرورش درباره پرداخت پاداش مناطق محروم که به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده، آمده است: پیرو بند 3 بخشنامه شماره 212720 مورخ 20 دی 1394 در ارتباط با پرداخت پاداش مناطق محروم اعلام می‌‌دارد؛ قانون جذب نیروی انسانی در نقاط محروم و دوره افتاده و مناطق جنگی مصوب هفتم اسفند 67 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌ها و مصوبات مربوط به آن دو تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده است:

الف) پرداخت فوق‌العاده جذب و نگهداری به کارکنان رسمی و ثابت شاغل در نقاط محروم و دورافتاده و مناطق جنگی(ماده یک قانون)

ب) پرداخت فوق العاده یک ماه مرخصی(علاوه بر مرخصی استحقاقی) استفاده نشده در مدت خدمت در مناطق فوق(ماده 2 قانون)

1- عبارت مذکور در ماده 4 قانون جذب نیروی انسانی در نقاط محروم و دور افتاده و مناطق جنگی مصوب هفتم اسفند 67 مقرر داشته کسانی که طبق قوانین موضوعه کشور موظف به انجام وظیفه در مناطق محروم و دور افتاده و مناطق جنگی می‌باشند از شمول این قانون مستثنی هستند؛ بنابراین کارکنانی که به موجب قانون موظف به خدمت در این مناطق می‌باشند و حضور آنها داوطلبانه نبوده است به موجب قانون مزبور نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

2- به استناد بند یک ماده 68، ماده 78 و ماده 127 قانون مدیریت خدمات کشوری، کلیه مبانی پرداخت خارج از ضوابط و مقررات فصل 10 قانون مذکور از تاریخ لازم‌لاجرا شدن قانون ملغی شده، در نتیجه این قانون تا قبل از لازم الاجرا شدن قانون مدیریت خدمات کشوری قابلیت استناد داشته و پس از آن لغو گردیده است.

با عنایت به مراتب فوق، پرداخت فوق العاده و هزینه مرخصی به کارمندان رسمی و ثابت که در این مناطق به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند تا لازم الاجرا شدن قانون مدیریت خدمات کشوری بلامانع خواهد بود.

3- مرخصی مناطق محروم صرفا مطابق رأی وحدت رویه مورخ اول بهمن 89 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و بر اساس آخرین حقوق دریافتی در زمان اشتغال قابل پرداخت است و بقیه موارد مشمول این رأی نمی‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول