اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نباید در کارنامه رئیس مجلس سکوت در بزنگاه‌های تاریخی باشد

نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس گفت: نباید در کارنامه رئیس مجلس انحراف از خط انقلاب، امام و رهبری یا سکوت غیرانقلابی در بزنگاه‌هایی چون فتنه ۸۸، برجام و لوایح مرتبط با FATF باشد.

نباید در کارنامه رئیس مجلس سکوت در بزنگاه‌های تاریخی باشد

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج در رابطه با معیارهایی که رئیس مجلس باید داشته باشد گفت: داشتن تجربه‌ کافی و تسلط کامل نسبت به فرآیندهای تقنینی و سازوکارهای درونی مجلس و همچنین پایبندی به اصل اساسی «شفافیت» در خصوص عملکرد مجلس و نمایندگان، همچون آرای نمایندگان، دارایی‌ها و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها، هزینه‌های تبلیغاتی از جمله معیارهای بسیار مهم برای ریاست بر مجلس است.

عسگری با بیان اینکه مبارزه‌ی صریح و بدون هیچ خط قرمز با فساد؛ چه از درون گروه خودی باشد چه بیرون و اشتهار به فسادستیزی در افکار عمومی مردم، جوانان و نخبگان سیاسی جریان انقلاب یک اصل اساسی برای ریاست بر مجلس است و باید به صورت جدی مورد نظر نمایندگان محترم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مورد اطمینان، وثوق و اجماع بودن بین طیف‌های گوناگون جریان انقلاب و وحدت آفرینی در بدنه‌ی سیاسی کشور و مجلس لازمه مدیریت بر مجلس است گفت: رئیس مجلس باید سوابق سیاسی و مدیریتی قابل دفاعی داشته باشد و انحراف از خط انقلاب، امام و رهبری یا سکوت غیرانقلابی در بزنگاه‌هایی چون فتنه ۸۸، برجام، لوایح مرتبط با FATF در کارنامه عملی اش نباشد.

عسگری پاکدستی را از معیارهای دیگر لازم برای مدیریت انقلابی بر  مجلس عنوان کرد و افزود: رئیس مجلس باید متعهد به عدم استفاده‌ی سیاسی، انتخاباتی و شخصی از جایگاه ریاست مجلس به نفع خود یا اطرافیان باشد و متعهد به عمل بر مبنای خرد جمعی و رفتار طبق مر آیین‌نامه‌ی مجلس باشد.

این نماینده مجلس «طرفدار عدالت بودن» به معنای واقعی کلمه و «تقدم عدالت بر توسعه» را از دیگر شاخصه‌های رئیس مجلس بودن بر شمرد و ادامه داد: مدیریت بر مبنای اصول گفتمان اصیل انقلاب و میدان ندادن به تکنوکرات‌های ویران‌گر در سطح سیاست‌گذاری و تقنین از جمله نکاتی است که باید مورد توجه جدی رئیس مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نتیجه مبارزه صریح با فساد در کشور تاکید کرد: به هر میزان با فساد در کشور از هر طریقی مقابله و مبارزه انجام شود قطعاً اعتماد مردم به نظام بیشتر می شود و همراهی و همدلی عمومی در جامعه ما شکل خواهد گرفت.

عسگری تصریح کرد: کار تشکیلاتی و حزبی در واقع افراد را برای مدیریت مبتنی بر خرد جمعی تربیت می‌کند؛ امری که معمولا در نیروهای سیاسی که بدون پشتوانه کار تشکیلاتی وارد فعالیت سیاسی شده‌اند وجود ندارد.

وی بیان داشت: اینگونه افراد در آستانه انتخابات با یک سلسله فعل و انفعالات، چند سخنرانی احساسی و هیجانی، بیان وعده‌های فراوان بدون ارائه یک برنامه مدون و سازماندهی شده ناگهان رأی مردم را جذب می‌کنند و مردم در مواجهه با فردی قرار می‌گیرند که فاقد ریشه‌های حزبی، سیاسی و تشکیلاتی است و فردمحوری جایگزین خرد جمعی می‌شود و همین امر هم به مرور بر اخلاق سیاسی ضربه‌ می‌زند.

انتهای پیام/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول