اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دستورالعمل تشکیل کمیسیون‌ها اصلاح شود

منتخب مردم تربت حیدریه در تذکری خطاب به هیات رئیسه سنی مجلس گفت: اختیارات در کمیسیون‌ها مغایر با اصول عدالت است و تعدادی از نمایندگان خواستار اصلاح دستورالعمل تشکیل کمیسیون‌ها هستند.

دستورالعمل تشکیل کمیسیون‌ها اصلاح شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم امروز (پنجشنبه 8 خرداد) در جلسه علنی و در تذکر شفاهی خطاب به هیأت رئیسه سنی مجلس اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره 1 ماده 36 قانون آیین نامه داخلی مجلس که در مورد اختیارات در کمیسیون‌ها است مغایر با اصول عدالت است و بسیاری از نمایندگان به این دستورالعمل انتقاد داشته و خواستار اصلاح این موضوع شده‌اند.

وی افزود: نمایندگان قصد دارند که هر چه سریع‌تر مجلس یازدهم کار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کند، لذا پیشنهاد می‌کنم عصر امروز با اعضای کمیسیون آیین نامه جلسه‌ای ‌‌‌‌‌‌‌برپا کند، ضمن این که طرحی هم به امضای 20 نماینده مجلس رسیده است تا در اولین روز کاری مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

منتخب مردم تربت حیدریه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تأخیر در بررسی این موضوع منجر به تأخیر در فعالیت کمیسیون‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: این تذکر خوب است و از قبل هم برای بسیاری از نمایندگان این مسأله مطرح بوده است.

وی افزود: شعب، نمایندگان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص کرده‌اند و هیأت رئیسه دائم هم مشخص شده و سریع‌تر جلسه برپا خواهد شد و آنها این اصلاحیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی خواهند کرد ضمن اینکه نیازی به مجلس و رأی‌گیری در صحن ندارد، ضمن این که کمیسیون آیین نامه داخلی هم می‌تواند این اصلاح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده و اختیارات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منظم کند.

وی خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه مجلس قبلی هم چند جلسه در این باره داشته است، ولی به نتیجه نرسیده بود. این در حالی است که تلاش بر اصلاح این موضوع داشتند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول