اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حادثه‌ای که از دید دستگاه قضا دور نماند/دستور رئیس کل دادگستری برای پیگیری آتش‌سوزی گچساران

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب گچساران خواستار بررسی علل حادثه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان شد.

حادثه‌ای که از دید دستگاه قضا دور نماند/دستور رئیس کل دادگستری برای پیگیری آتش‌سوزی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، روز جمعه بود که آتش به جان جنگل‌ها و مراتع گچساران در کوه‌های خنگ‌بنار و چندین نقطه دیگر افتاد و با تلاش‌های شبانه‌روزی جنگلبانان و نیروهای مردمی آتش برای ساعاتی کوتاه مهار شد اما شعله‌ها دوباره زبانه کشید.

آتش در کوه‌های گچساران شعله‌ور و مهار آن دشوار شد به گونه‌ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسوولان استانی، کوهنوردان، بسیج و نیروهای مردمی و در یک جمله همه برای مهار آتش پای کار آمدند و پس از ۹۶ ساعت تلاش سرانجام آتش مهار شد.

اما علت وقوع آتش‌سوزی آن هم در این ابعاد گسترده که منجر به نابودی و خاکستر شدن بیش از ۲۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌ها شد سوالی است که مطرح می‌شود که آیا عده‌ای سودجو برای رسیدن به اهداف خود دست به چنین اقدام زده‌اند؟

خوشبختانه آتش‌سوزی‌های جنگل‌های گچساران از چشم تیزبین دستگاه قضا دور نماند و همین مسئله موجب شد رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد دستور ویژه‌ای برای پیگیری موضوع و برخورد با مسببین حادثه و هرگونه سهل‌انگاری در این حادثه را صادر کند.

حسن نگین‌تاجی در دستوری به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران اورده؛ موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران باید به صورت ویژه بررسی و هرگونه اقدام عمدی یا قصور در موضوع دقیقا کاوش و در صورت لزوم پرونده قضایی تشکیل شود.

مقام ارشد قضایی استان در این نامه‌ به دادستان عمومی و انقلاب گچساران تصریح کرد: با توجه به آتش سوزی وسیع جنگل‌های گچساران ،لازم است دادستان ورود موثر نموده و برای علل و عوامل محیطی یا اداری ، قصورهای صورت گرفته در روند اطفاء آتش سوزی، گزارش و در صورت وجود هر گونه جرم مراتب را تشکیل پرونده رسیدگی قضایی نمایند.

رئیس کل دادگستری در همین زمینه اظهار کرد: این قابل پذیرش نیست در منطقه‌ای مانند گچساران، چنین حریقی با این وسعت اتفاق بیفتد و این حجم از خسارت را بر محیط زیست و زیست بوم منطقه وارد نماید، و پیش بینی این بحران صورت نگرفته یا مدیران در خصوص موضوع برنامه ‌ریزی دقیقی انجام نداده باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول