اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تکاب رتبه نخست تعداد موقوفات در آذربایجان غربی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب گفت: تکاب از لحاظ کثرت رقبات یعنی پرونده‌های موقوفات در استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

تکاب رتبه نخست تعداد موقوفات در آذربایجان غربی است

رحمان امامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: چهار وقف جدید توسط خیران تکابی ثبت شده است.

وی تصریح کرد: تکاب با دارا بودن ۱۹۸ موقوفه در ردیف برترین شهرهای آذربایجان‌غربی در تعدد موقوفات قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب افزود: از این تعداد موقوفات، ۱۲ موقوفه از نوع منفعتی است و سایر آنها به صورت انتفاعی در این اداره ثبت شده که امسال نیز با وقف چهار زمین در روستاهای دورباش، حسن آباد شمالی و جنوبی و با نیت احداث خانه عالم و اصغریه به مساحت کلی ۷۱۳ مترمربع و ارزش ریالی ۳۸۰ میلیون ریال در حال افزایش موقوفات خود است.

امامی خاطرنشان کرد: این شهرستان از لحاظ کثرت رقبات یعنی پرونده‌های موقوفات در استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

امامی یادآور شد: با همت مکارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه تکاب، هم اکنون، نزدیک به ۸۵ درصد موقوفات این شهرستان سنددار شدند به گونه‌ای که سال گذشته یک هزار و ۱۱۳سند برای موقوفات شهرستان تکاب صادر شده است.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و مساعدت مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی، امسال نیز شاهد صدور 2 هزار سند برای موقوفات این شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه تکاب یادآور شد: در نشست سه جانبه‌ای که چندی پیش با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی و همچنین مدیران کل منابع طبیعی و ثبت و اسناد استان در تکاب صورت پذیرفت، تفاهم‌نامه‌ای  تنظیم شد که طی آن مقرر شد با رفع مشکلات مالکیتی، در سال جاری صدور سند برای برخی موقوفات این شهرستان صورت پذیرد.

امامی مشارکت مردم تکاب در وقف‌های مختلف را رضایت بخش دانست و تصریح کرد:  چهار روستای شهرستان تکاب به طور ۶ دانگ از موقوفات این شهرستان بوده و جالب این که ۴ دانگ از ۶ دانگ شهر تکاب نیز موقوفه مرحوم سلیمان خان افشار قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول