اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

پدر و دختر خاشی همدل برای شکست کرونا/تحمل 95 روز دوری از خانه

جلال ایرندگانی کارشناس علوم آزمایشگاهی به همراه دخترش عارفه که پرستار بخش کرونای بیمارستان امام خمینی خاش است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا به صورت جهادی در آزمایشگاه و بیمارستان برای درمان بیماران تلاش می‌کنند، عارفه می‌گوید: 95 روز دوری از خانه را برای سلامت مردم تحمل کرده است.

پدر و دختر خاشی همدل برای شکست کرونا/تحمل 95 روز دوری از خانه

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، با همه گیر شدن ویروس کرونا در کشور، شاهد فداکاری و ایثار مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان در اقصی نقاط کشور بودیم، جلال و عارفه ایرندگانی پدر و دختر خاشی هستند که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش به صورت جهادی برای شکست ویروس منحوس کرونا و خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

مدافعان سلامت در آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا به عنوان چشم بینای درمان و پرستاران نیز به عنوان پیشتازان خط مقدم مبارزه با این ویروس به صورت شبانه روزی برای تحقق شکست کرونا و حفظ سلامت بشری در جامعه‌ ثابت قدم هستند.

جلال ایرندگانی که در مرکز ۱۶ ساعته شهید بهشتی خاش به عنوان کارشناس علوم آزمایشگاهی کار غربالگری و نمونه‌گیری از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا را انجام می‌دهد به خبرنگار فارس می‌گوید: رسیدگی به امور بیماران و تلاش در برای تسکین آلام بشری مهم ترین وظیفه کادر بهداشت و درمان است که در ماه های اخیر این تلاش ها چند برابر شد.

وی افزود: با شروع به کار مرکز ۱۶ ساعته بیماریابی افراد مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا در خاش به اتفاق همکاران به عنوان کادر بهداشتی آزمایشگاه در این مرکز کار غربالگری و نمونه گیری افراد را انجام می‌دهیم.

 

 

وی ادامه داد: من و همکارانم در مرکز غربالگری ویروس کرونا شهرستان خاش با تحمل سختی پوشش و لباس های مخصوص روزانه با گذراندن چندین ساعت شیفت از افراد مشکوک نمونه‌های مربوطه را تهیه و‌ در محیط های انتقال مخصوص برای تشخیص آزمایش کرونا به مرکز استان ارسال می‌کنیم.

با اعلام شیوع ویروس کرونا در نجف آباد خاش و تبدیل شدن این روستا به مرکز بحران بصورت روزانه طی شیفت های مشخص در مرکز ۱۶ ساعته غربالگری نجف آباد کار نمونه گیری ویروس کرونا را از اهالی این روستا انجام میدهیم.

این مدافع سلامت تصریح کرد: مجموعه همکاران ما در آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در پشت صحنه خدمات رسانی به مردم قرار دارند و بدلیل انجام وظیفه در شرایط سخت به صورت مستقیم در معرض ابتلا ویروس کرونا هستند.

کارشناس علوم آزمایشگاهی مرکز ۱۶ ساعته غربالگری شهید بهشتی خاش بیان کرد: با اعلام شیوع ویروس کرونا در نجف آباد خاش و تبدیل شدن این روستا به مرکز بحران بصورت روزانه طی شیفت های مشخص در مرکز ۱۶ ساعته غربالگری نجف آباد کار نمونه گیری ویروس کرونا را از اهالی این روستا انجام میدهیم.

این کارشناس علوم آزمایشگاهی از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی، توجه به ضرورت اجرای فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن، اجتناب از تردد های غیر ضروری و تلاش در جهت قطع زنجیره انتقال کرونا زمینه را برای شکست این ویروس فراهم کنند تا مدافعان سلامت با آرامش خاطر به جامعه و محیط خانواده ها بازگردند.

 

از ملاقات با فاصله ۴ متری تا ۹۵ روز دوری از خانه

 عارفه ایرندگانی پرستار بخش کرونا بیمارستان امام خمینی خاش نیز به خبرنگار ما گفت: از اوایل اسفند ۹۸ با شیوع ویروس کرونا بواسطه تعهدی که بعنوان یک پرستار در قبال سلامتی مردم  دارم بصورت داوطلبانه از بخش داخلی زنان به بخش ایزوله تنفسی رفتم.

وی بیان اینکه بحران پیش آمده در روستای نجف آباد خاش شیفت های مارا سنگین تر کرد،افزود: من و همکارانم در این شرایط سخت با تحمل پوشیدن لباس های مخصوص و گرم که کار کردن را سخت می‌کند شبانه روزی تلاش می‌کنیم تا بیماران این بخش در صحت،سلامت و رضایت کامل ترخیص شوند.

به دلیل شرایط خاص و قدرت بالای انتقال این ویروس برای حفظ سلامتی خانواده و اطرافیان ام ۹۵ روز است که به خانه باز نگشته ام و زمان استراحت بین شیفت ها را در پانسیون بیمارستان بوده ام.

 

 

 

 

این مدافع سلامت تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص و قدرت بالای انتقال این ویروس برای حفظ سلامتی خانواده و اطرافیان ام ۹۵ روز است که به خانه باز نگشته ام و زمان استراحت بین شیفت ها را در پانسیون بیمارستان بوده ام.

ایرندگانی بیان داشت: در این ۳ ماه شرایط ایجاب می‌کرد تا خانواده ام را چند روز در هفته درب پانسیون با فاصله ۴ متری ملاقات کنم و اطرافیان را هم از طریق تماس تصویری با گوشی ببینم.

پرستار بخش ایزوله تنفسی بیمارستان امام خمینی خاش اذعان داشت: فعالیت من و پدرم بعنوان کادر بهداشتی بیمارستان و آزمایشگاه و ارتباط با بیماران کرونایی شرایط را سخت تر و استرس بیشتری را به خانواده ۸ نفره ما وارد می‌کند.

ایرندگانی خاطرنشان کرد: تعدادی از همکاران ما در این بخش خانه و زندگیشان در استان های دیگر هست و حتی خانواده هایشان از خدمات‌رسانی فرزندانشان در بخش کرونای بیمارستان مطلع نیستند.

 

مدافع سلامت بخش ایزوله تنفسی بیمارستان خاش می گوید: در این مدت ترخیص برخی از بیماران در عین سلامتی، تندرستی و با رضایت کامل عامل تقویت روحیه ما بود که عشق به ادامه کار برای تحقق سلامتی بیماران را دوچندان میکرد.

 

وی از مردم بخاطر همراهی و همدلی با مدافعان سلامت در رعایت اصول بهداشتی و توجه به ضرورت خود قرنطینگی تقدیر و تشکر و گفت: مردم با در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه را برای شکست کرونا فراهم کنند تا ما هرچه زودتر به خانه و محیط خانواده بازگردیم.

وی یاد آور شد: مردم با عمل به توصیه های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، میتوانند بهترین هدیه را به مدافعان سلامت اهدا کنند.

 

 

روستای نجف آباد خاش زیر ذره‌بین جهادگران سلامت

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بلافاصله پس از شیوع کرونا در منطقه نجف آباد پست فرماندهی منطقه ای با عنوان زیر مجموعه دانشگاه راه اندازی شده و دونقاهتگاه در منطقه نجف آباد راه ندازی شده است ولی متاسفانه بیماران مبتلا از نقاهتگاه تجهیز شده استقبال نمی کنند.

سید مهدی طباطبایی افزود: آمار مبتلایان به کرونادر منطقه نجف آباد تاکنون به بیش از۶۳نفر رسیده است و متاسفانه ۲ نفر از ساکنین این منطقه به علت بیماری کرونا فوت شده اند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار نفر منطقه نجف آباد جمعیت دارد و ۲۸۸۰ خانوار در این منطقه سکونت دارند که تمامی این افراد توسط تیم های بهداشتی مورد غرباگری بیماری کرونا قرار گرفتند.

این مسؤول می‌گوید: تیم‌های بهداشتی به صورت خانه به خانه بیماریابی افراد روستا های نجف آباد، ناصرآباد، رستم آباد و خسرو آباد را انجام می دهند و تاکنون ۴۶۷ نفر از  افراد مشکوک و داری علائم نمونه برداری انجام شده است.

گزارش: مصباح ایرندگانی

انتهای پیام/3139/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول