اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در اعتراضات به قتل سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر کشته شد

در اعتراضات گسترده به قتل مرد غیرمسلح سیاه‌پوست به دست افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی، یک نفر بر اثر تیراندازی کشته شد.

در اعتراضات به قتل سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر کشته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در اعترضات خیابانی به قتل «جرج فلوید» مرد سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، یک نفر بر اثر تیراندازی در شهر «مینیاپولیس» کشته شد.  

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، این مرد در حالی که زخمی روی زمین در پیاده‌رو افتاده بود، پیدا و به بیمارستان منتقل شد که در آنجا جان باخت. یک مظنون در این ارتباط بازداشت شده است.

در کنفرانسی مطبوعاتی پلیس تایید کرد که در حال بررسی این فرض است که این مرد به دست صاحب یک امانت‌سرا که به دلیل سرقت به مقتول مظنون بود، کشته شده است.

یک مقام ارشد پلیس این منطقه درگیری‌ها میان معترضان و پلیس که در حاشیه آن گزارش‌هایی از دزدی و آتش زدن منتشر شده را مایه دلشکستگی دانست. او به رسانه‌ها گفت: امشب، شبی متفاوت از اعتراضات نسبت به شب قبل از آن بود.

«جاکوب فری» شهردار مینیاپولیس هم از مردم خواست نگذارند تراژدی قتل مرد سیاه‌پوست، تراژدی‌های بیشتری را رقم بزند. فرماندار مینه‌سوتا نیز در اطلاعیه‌ای هشدار داد وضعیت اطراف محل حادثه قتل مرد سیاه‌پوست که به محل اعتراضات تبدیل شده به شدت خطرناک است و از مردم خواست منطقه را ترک کنند و اجازه دهند نیروهای امدادی در آنجا حاضر شوند.

رسانه های آمریکایی چهارشنبه غروب به وقت تهران از اوضاع ناآرام شهر «مینیا پولیس» در آمریکا و استفاده پلیس این شهر از اسپرهای حاوی مواد شیمیایی علیه مردم معترض به قتل یک سیاه پوست در این شهر خبر دادند.

به گزارش «ای بی سی نیوز» پلیس شهر مینیا پولیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان معترض به قتل یک مرد سیاه پوست در این شهر به دست افسر سفید پوست، بر روی آنها اسپری مواد شیمیایی ریخت.

در فیلم های منتشر شده از این حادثه برخی معترضان با پارچهای آب به یاری افراد آسیب دیده از برخورد مواد شیمیایی با صورت و دستانشان شتافتند. همچنین دود غلیظی از صحنه تظاهرات به هوا برخاسته بود.

یک افسر پلیس روز دوشنبه یک فرد سیاه‌پوست را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و  پلیس فدرال این کشور و پلیس این شهر مدعی انجام تحقیقات لازم درباره یافتن علت دقیق مرگ این مرد رنگین پوست شدند. این مرد سیاه پوست ۴۰ ساله غروب دوشنبه به وقت آمریکا با رفتار خشن پلیس رو‌به‌رو شد که به دستان او دستبد زده و او را با صورت روی زمین خواباندند. پلیس مدعی شده که این مرد مظنون به جعل اسناد بوده است.

بنابر ادعای پلیس، این مرد که مشکلات پزشکی داشت بعد از انتقال به بیمارستان «هنپین کانتی» با خودروی امدادی جان خود را از دست داد. این در حالی است که در فیلمهای منتشر شده از سوی عابران در این صحنه که در شبکه های اجتماعی نیز انعکاس گسترده داشت این مرد سیاه پوست با فشار زانوی یک افسر پلیس مینیا پلیس مواجه شده و مرتب فریاد میزند، «نمیتوانم نفس بکشم.» 

واشنگتن پست در گزارشی، بیانیه پلیس در این ارتباط با عنوان «مرگ یک مرد بر اثر حادثه پزشکی حین تعامل با پلیس» را خنده‌دار توصیف کرده است.

به نوشته این روزنامه، شش سال پیش «اریک گارنر»، جوان سیاه‌پوست آمریکایی بر اثر فشردگی گردن و قفسه سینه در حالی که می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم» در «استَتِن آیلند» به دست پلیس آمریکا به قتل رسید. در سال‌های گذشته، «مایکل براون»، «والتر اسکات»، «تامیر رایس» و چندین سیاه‌پوست دیگر نیز بر اثر خشونت پلیس آمریکا جان باخته‌اند.

واشنگتن پست نوشت حتی اگر این مرد به ادعای پلیس آمریکا در حالت طبیعی نبوده و در مقابل بازداشت مقاومت می‌کرده که بزودی مشخص خواهد شد زیرا افسران در محل حادثه دوربین‌هایی را که به آن‌ها وصل است روشن کرده بودند، هیچ یک از این ادعاها اتفاقی که بعداً رخ داده را توجیه نمی‌کند. هیچ نوع پروتکل پلیسی توصیه نمی‌کند که روی گردن یک فرد آنقدر زانو بزنید تا جان بدهد. این پروتکل قتل است، نه اجرای قانون.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول