اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرفیت‌های مناسبی در زمینه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت‌های مناسبی در زمینه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرفیت‌های مناسبی در زمینه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حسن تفقدی در نشست با امیر علی حمیـــــــــدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی که به منظور بررسی توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سلول‌های بنیادی برگزار شد، با بیان اینکه ایجاد مراکز جامع سلول‌های بنیادی و طب بازساختی در چند سال اخیر در چند دانشگاه کشور کلید خورد خاطرنشان کرد: این مراکز بر اساس اهداف چند بعدی پژوهش، تولید، فناوری و تقویت شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است و علاوه بر حوزه پژوهش، به موضوع آموزش نیز پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و طب بازساختی در مشهد به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و برخی از مشکلات دیگر آنچه شایسته دانشگاه علوم پزشکی بوده در عمل پیشرفت خوبی نداشته است تصریح کرد: این دانشگاه از نظر علمی، وجود تخصص‌ها در گروه‌های علوم پایه و بالینی و مشارکت دربحث سلول‌های بنیادی ظرفیت‌های مناسبی دارد که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم می توان بیش از پیش از آن بهره برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: سلول‌های بنیادی و طب بازساختی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در جهان به شمار می رود و پرداختن به آن چشم انداز روشنی را برای دانشگاه‌ها فراهم می‌کند.   

تفقدی اظهار امیدواری کرد: نتایج این بازدید  موجب تامین زیرساخت‌های لازم و آغاز فعالیت مرکز جامع سلول‌های بنیادی در مشهد شود تا بتوانیم شاهد رشد تصاعدی این دانشگاه در حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول