اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ایثار کادر درمانی و جهادگران ایران به دلیل پیروی از اهل بیت(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه شیوع کرونا پوچی فرهنگ غرب را به تمام جهان اثبات کرد گفت: ایثار کادر درمانی و جهادگران ایران به دلیل پیروی از اهل بیت(ع) است.

ایثار کادر درمانی و جهادگران ایران به دلیل پیروی از اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به اینکه شیوع کرونا در خیلی از شئون زندگی انسان تغییرات بزرگی به وجود آورده است، اظهار داشت: بخشی از این تحولات خوب و برخی دیگر نامطلوب بوده است.

وی از جمله تحولات صورت گرفته در زندگی‌های مردم در ایام شیوع کرونا را پرهیز از ریخت و پاش‌های اضافه در برگزاری مراسم‌ها دانست و افزود: امروز بسیاری از مراسم‌ها با هزینه‌های کم برگزار و پول آن در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه چنین مواردی در سنت‌های ما به صورت ویژه وجود داشته عنوان کرد: توجه به دین، خدا، معنویت و شناخت عظمت پروردگار در این ایام بیشتر شده و به همه مشخص شده که دنیای غرب نه تنها به دیگران بلکه به خودشان هم تعهدی ندارند و در مشکلات، لحظه‌ای در کنار یکدیگر نمی‌مانند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه لازم است همه ما در این ایام سعی کنیم سنت‌های خوب را بیش از پیش در جامعه به ویژه بین جوانان ترویج کنیم عنوان کرد: به ویژه در ارتباط با جوانان باید سعی کنیم مسائلی از جمله ترویج سیره اهل بیت(ع) و اتکا به خداوند متعال را رواج دهیم.

امام جمعه یزد به مشکلاتی که امروز غرب در حوزه مبارزه با کرونا پیدا کرده گفت: در کشورهای آمریکا و اروپایی مشاهده می‌کنیم که پرستاران از بیمارستان‌ها فرار می‌کنند ولی در ایران پرستاران به دلیل فطرت خدایی که دارند، سختی و خطر را به جان می‌خرند و ایثارگرانه در این عرصه حضور دارند.

وی ادامه داد: قطعا اگر این مسائل را به درستی مدنظر قرار ندهیم و در این زمان که همه در زندگی خود با تغییر مواجه شده‌اند تغییر ندهیم، قطعا جوانان ما با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در زمان شیوع کرونا بسیاری از مشکلات اجتماعی که پیش از این با آن روبرو بودیم مشخص شد گفت: باید سعی کنیم در تمام این حوزه‌ها که با ایجاد تحول، مشکلات را برطرف کنیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه بی توجهی نسبت به گناه یکی از مواردی بوده که در جامعه ما زیاد دیده می‌شد و در این ایام با افزایش توجه به خدا و معنویات، بخشی از آن کم شد گفت: گناه در زندگی انسان مشکلات بسیاری برای انسان به وجود ‌آورد و اثرات این گناه سبب عقب ماندگی انسان می‌شود.

امام جمعه یزد جوانی را مهمترین بخش زندگی انسان دانست و افزود: در این دوران توجه نسبت به دوری از گناه اهمیت بسیار بالایی دارد و در صورتی که در این ایام گناه وارد زندگی انسان شود، اثرات آن در آینده زندگی او به وجود می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول