اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مختومه شدن 17 هزار پرونده در دادگاه‌های انقلاب اراک درسال گذشته

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک گفت: تعداد پرونده‌های مختومه شده در سال ۹۷ بالغ بر ۱۵ هزار و ۴۳۱ فقره بوده که با ۱۰ درصد رشد در سال ۹۸ به ۱۷ هزار و 2 فقره پرونده رسید.

مختومه شدن 17 هزار پرونده در دادگاه‌های انقلاب اراک درسال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌اله درودگر ظهر امروز در آیین تجلیل از شعب برتر دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک با اشاره به عملکرد شعب حقوقی اراک تصریح کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به این شعب در سال ۹۷ بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۸ فقره پرونده بوده که با ۴ درصد افزایش در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۷۴۹ فقره رسیده، همچنین تعداد پرونده‌های مختومه شده در سال ۹۷ نیز ۱۵ هزار و ۴۳۱ فقره بوده که با ۱۰ درصد رشد در سال ۹۸ به ۱۷ هزار و ۲ فقره پرونده رسیده است.

وی افزود: مانده پرونده‌های حقوقی در پایان سال ۹۸ بالغ بر ۳۴۰۷ پرونده است، این در حالی است که این پرونده‌ها در پایان سال ۹۷ بالغ بر ۳ هزار و ۶۲۰ فقره بوده که در این شعب ۸۱ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام شده است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک پرونده‌های وارده به شعب خانواده در سال ۹۷ را ۱۰ هزار و ۶۷ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد پرونده در سال ۹۸ با ۱۶ درصد کاهش به ۸ هزار و ۴۸۱ رسیده و همچنین میزان پرونده‌های مختومه از ۹ هزار و ۹۷۳ پرونده در سال ۹۷ به ۸ هزار و ۸۸۲ پرونده در سال ۹۸ رسیده است.

درودگر اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس چارت دادگستری شهرستان اراک، از ۱۸ شعبه حقوقی ۱۶ شعبه فعال و از ۱۱ شعبه کیفری ۹ شعبه فعال است و سه شعبه دادگاه انقلاب نیز در سطح شهرستان فعالیت دارند. 

وی درصد ابلاغ الکترونیک در شعب دادگاه انقلاب را ۹۴ درصد بیان کرد و گفت: در شعب کیفری میزان پرونده‌های ورودی در سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۰۱ پرونده بوده که نسبت به ۱۸ هزار و ۶۵۸ پرونده سال ماقبل آن، دو درصد کاهش داشته و پرونده‌های مختومه شده در سال گذشته نیز ۱۸ هزار و ۳۲۲ فقره می‌باشد.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: وجود سه مشاور زن در دادگاه خانواده، پنج قاضی شورا در شوراهای حل اختلاف از جمله مطالبات مهم در شعب است و همچنین کمبود سیستم یارانه‌ای، فضای اداری مناسب،  فضای بایگانی راکد، نامناسب بودن نرده‌های درب ورودی، وجود بازداشتگاه موقت در پارکینگ از جمله مشکلات مربوط به این ساختمان است که نیاز است در این راستا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

 در این آیین، سه شعبه حقوقی، یک شعبه خانواده، یک شعبه اجرای احکام و دو شعبه کیفری و تعدادی از کارمندان دارای عملکرد خوب و تعدادی به سبب تکریم ارباب رجوع  تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول