اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

هفتمین نشست استپ تجربه ای خوب از همکاری دانشمندان در تبادل تجربیات است

معاون وزیر بهداشت قزاقستان در هفتمین نشست استپ با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های علمی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: این نشست تجربه ای خوب از توسعه همکاری‌های دانشمندان جهان در خصوص تبادل تجربیات در این برهه از زمان است.

هفتمین نشست استپ تجربه ای خوب از همکاری دانشمندان در تبادل تجربیات است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص) ، اولشاس ابیشو، معاون وزیر بهداشت قزافستان امروز (پنجشنبه/ ۸ خرداد) در دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی که به صورت مجازی و به همت بنیاد مصطفی(ص) برگزار می شود گفت: ویروس کرونا خسارات زیاد جانی و مالی در جهان داشته است.

وی ادامه داد: قزاقستان از ۳۰ آوریل ( ۱۱ اردیبهشت) آزمایش گسترده کارکنان خدمات عمومی در بخش درمان و نیروهای پلیس را آغاز کرد که برای بیماریابی بسیار مفید بود.

معاون وزیر بهداشت قزافستان افزود: در ادامه آزمایش تصادفی از بخش‌های دیگر جامعه انجام شد و به این شکل اقدامات ضروری را در فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه‌ها انجام دادیم.

به گفته معاون وزیر بهداشت قزاقستان، آموزش بهداشت عمومی و آموزش به گروه‌های پرخطر از دیگر اقداماتی بود که به کنترل سرایت کرونا در این‌ کشور کمک کرد.

وی با اشاره به ارائه آموزش ها و نظارت‌های بهداشت عمومی به شکل دیجیتالی گفت: همکاری با متخصصین از کشورهای دیگر می تواند به کنترل روند این بیماری در کشورها کمک کند و  به این ترتیب تولید واکسن کرونا با همکاری و هم‌افزایی کشورها ممکن است.

ابیشو ادامه داد: این نشست یکی از بهترین اقدامات و تجربه ای خوب برای همکاری دانشمندان در زمینه علمی است و باور داریم با ابتکارات فناورانه و دستاوردهای علمی می توانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

این دوره از نشست استپ با توجه به شیوع بیماری کرونا از ماه دسامبر (آذر ۱۳۹۸) در چین و ابتلای نزدیک به شش میلیون نفر در جهان و مرگ بیش از سیصدو پنجاه هزار نفر به دلیل ابتلا به آن با نام همکاری‌های علمی و فناورانه در مقابله با چالش ویروس کرونا و با هدف تاکید بر اهمیت تبادل تجربیات و دانش ارزشمند و دستاوردها و ارائه بهترین زمینه از طریق نشست مجازی موضوعی در مورد کرونا، همچنین هم‌افزایی توانایی ها و ظرفیت‌های دانشمندان و متخصصان کشورهای اسلامی برای حل بحران کنونی جهانی برگزار می‌شود.

هفتمین دوره نشست استپ شامل سخنرانی کلیدی برگزیدگان دوره‌های پیشین جایزه مصطفی(ص)، شامل  جکی یینگ، پروفسور اوگور شاهین، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینز آلمان، حسین بهاروند استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان و محمد عبدالاحد، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه تهران و پنل‌های تخصصی با مشارکت کارشناسانی از کشورهای مختلف و ارائه مقاله متخصصان در زمینه‌های مرتبط نیز هست.

نشست امروز با حضور سخنرانانی از کشورهای دیگر با رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری‌های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای هند، ترکیه، ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، ایران و آذربایجان تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می‌رسانند.

تاکنون مراکز مختلفی در جهان اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست‌های استپ بوده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول