اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی از دغدغه‌های آموزش‌وپرورش است

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه عدالت آموزشی، یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش است،گفت: کمبود فضا و تجهیزات آموزشی و همچنین کمبود نیروی انسانی از دغدغه‌های آموزش‌وپرورش است.

کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی از دغدغه‌های آموزش‌وپرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، عباسعلی دانا فر در جلسه تجلیل از فرهنگیان فعال شهرستان اردکان درزمینهٔ آموزش در فضای مجازی با اشاره به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور و تأثیرات آن بر روند آموزشی دانش آموزان، گفت: نگرانی والدین و جامعه نسبت به‌سلامت دانش آموزان و معلمان در اولویت قرار گرفت و جامعه فرهنگیان کشور به‌صورت خودجوش نسبت به آموزش دروس باقیمانده از راه‌های مختلف اقدام کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد بابیان اینکه هرچند در این اوضاع مدارس تعطیل بود، اظهار داشت: معلمان ما سرمایه‌های اجتماعی بزرگی هستند و با وجدان کاری بالای خود ثابت کردند هرجایی که به فرآیند یادگیری و آموزش نیاز باشد آنجا را به مدرسه تبدیل می‌کنند و این یعنی اینکه آموزش تعطیلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه عدالت آموزشی، یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش است،گفت: علیرغم عدم وجود زیرساخت‌های لازم جهت ارائه محتوای آموزشی در فضای مجازی، در حال حاضر و با تلاش معلمان و مجموعه آموزش‌وپرورش و همچنین همکاری و مشارکت خانواده‌ها بیش از 95 درصد از آموزش‌ها به دانش آموزان داده‌شده است.

دانا فر در ادامه با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان اردکان، افزود: بیش از نیمی از مدارس این شهرستان به بازسازی و استحکام‌بخشی نیاز دارد و اگر این نهضت مدرسه‌سازی که در اردکان آغازشده است ادامه داشته باشد طی چند سال آینده موضوع کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان مرتفع خواهد شد.

وی بابیان اینکه کمبود فضا و تجهیزات آموزشی و همچنین کمبود نیروی انسانی از دغدغه‌های آموزش‌وپرورش است، افزود: 30 درصد از فضاهای آموزشی ما در استان یزد با مشکل مواجه است که به تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی نیاز دارند که خوشبختانه با تلاش‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز و همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان اقدامات مناسبی صورت گرفته است و امیدواریم طی سه سال آینده این معضل رفع شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد در پایان اظهار داشت: خروجی آموزش‌وپرورش بیشتر از ورودی آن است و تعداد همکارانی که بازنشسته می‌شوند بسیار بیشتر از جذب همکاران جدید است که تلاش می‌کنیم این کمبود و چالش را از راه‌های مختلف ازجمله استفاده از نیروهای بازنشسته، حق‌التدریس همکاران شاغل و نیروهای خرید خدمات جبران کنیم.

در ابتدای این برنامه مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان اردکان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مبارزه با این بیماری شامل اقدامات فیزیکی، آموزشی و فرهنگی در سطح مدارس شهرستان و همچنین پروژه‌های آموزشی در دست‌ساخت پرداخت.

گفتنی است که در پایان از فرهنگیان فعال درزمینهٔ آموزش در فضای مجازی و همچنین روابط عمومی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اردکان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول