اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ویژگی‌های شناورهای «شهید سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» از زبان دریادار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: دو شناور بزرگ نظامی با نام شهیدان سلیمانی و المهندس در نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود.

ویژگی‌های شناورهای «شهید سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» از زبان دریادار تنگسیری

سردار علیرضا تنگسیری پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین الحاق ۱۱۲ شناور تندروی جدید و تهاجمی به نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در بندرعباس اظهار کرد: شناور بزرگ نظامی شهید حاج قاسم سلیمانی در نیروی دریایی سپاه طراحی شده است که بزودی عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: این شناور به طول ۶۵ متر و با قابلیت حمل بالگرد خواهد بود که طراحی ویژه آن در زمان کوتاهی نهایی شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که انواع مختلفی از سلاح‌ها و تجهیزات مدرن ساخت داخل برای نصب و بکارگیری بر روی این شناور در نظر گرفته شده است که بزودی ساخت آن را آغاز خواهیم کرد، عنوان داشت: تنوعی از امکانات شلیک موشک‌های سطحی و هوایی نیز در این شناور در نظر گرفته شده است.

سردار تنگسیری عنوان داشت: شناور رزمی شهید ابومهدی المهندس نیز طراحی شده و کار ساخت آن را نیز در یکی از کارخانجات مردمی نیروی دریایی سپاه بزودی آغاز می‌کنیم.

وی عنوان داشت: توانایی ساخت انواع قایق‌های پرنده هم در بخش بدنه و هم در بخش موتوری و بازسازی غواص‌برها از صفر تا ۱۰۰ در نیروی دریایی سپاه فراهم شده است و در دیگر بخش‌ها نیز در حال همکاری‌های مشترک در حوزه صنایع دفاعی هستیم.

سردار تنگسیری در مورد کلاس شناور شهید سلیمانی نیز گفت: این شناور بزرگ‌تر از شناور شهید ناظری خواهد بود و تنوع بیشتری از تجهیزات را بر روی آن شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۳۲۶۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول