اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

از سرگیری پروازهای فرودگاه سهند بعداز روزهایی کرونایی

رئیس فرودگاه سهند گفت: پروازهای فرودگاه سهند بعد از نزدیک به 60 روز و توقف از 6 فروردین، دوباره از سر گرفته شد.

از سرگیری پروازهای فرودگاه سهند بعداز روزهایی کرونایی

محمد حاجی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: آغاز مجدد پرواز از فرودگاه سهند با رعایت تمام موازین و پروتکل‌های مربوطه در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا همراه است و تمام تجهیزات، امکانات، ورودی‌ها، خروجی و ... با دقت لازم ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی از حضور هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان مرجع اصلی رسیدگی و کنترل این بیماری در مجموعه تحت مدیریتش خبر داد و گفت: تمام مسافران ورودی و خروجی از فرودگاه سهند تب‌سنجی می‌شوند تا خدای نکرده در صورت مشاهده شواهد و علائم بیماری کرونا در مسافری، به مراکز درمانی منتقل شوند.

حاجی‌پور تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبق توافق انجام شده با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( هما ) مقرر شده هر هفته 2 روز تیکاف از فرودگاه سهند جهت نقل و انتقال مسافر صورت می‌گیرد.

این مقام مسوول در حوزه حمل و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی زمان دقیق پروازها را روزهای شنبه و چهارشنبه اعلام و متذکر شد: مقصد تمام پروازها پایتخت کشور و تهران خواهد بود و هر هفته روزهای شنبه و چهارشنبه، پرواز تهران- سهند به شماره پرواز 3385 ساعت 10:20 صبح و پرواز سهند–  تهران به شماره پرواز 3384 ساعت 12:30 ظهر، با هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی هما انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت 65 نفری این هواپیماها تصریح کرد: برقراری پرواز از فرودگاه سهند به‌عنوان امکانات بالقوه موجود منطقه، نقش اساسی در توسعه آن باتوجه به وجود مراکز دانشگاهی و آموزشی، صنعتی، کشاورزی و ... دارد که با تبدیل این ظرفیت بالقوه به بالفعل نه تنها زمینه رشد و توسعه در شهرهای همجوار بلکه استان و حتی کشور فراهم خواهد آمد.

به گفته حاجی‌پور، اولین پرواز بعداز روزهای کرونایی فرودگاه سهند دیروز با تعداد مسافر 43 نفر ورودی و 33 نفر خروجی انجام شده است.

انتهای پیام/60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول