اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

10 میلیارد ریال برای اتمام سینما در سقز هزینه می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: امسال 10 میلیارد ریال برای اتمام سینما در سقز هزینه می‌شود.

10 میلیارد ریال برای اتمام سینما در سقز هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان ظهر امروز در بازدید از روند ساخت سالن سینما استقلال سقز اظهار داشت: روند ساخت این سینما که به علت بیماری کرونا تعطیل شده بود، با جدیت کار ساخت آن شروع شده است.

فرماندار سقز ادامه داد: علاو بر 10 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پردیس سینمایی، 4 میلیارد ریال نیز سال گذشته در این سینما هزینه شده است.

کریمیان افزود: مردم شهرستان سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان کردستان، خواستار اتمام ساخت این پردیس سینمایی هستند و ما هم با تمام توان امکانات بودجه ای در راستای اتمام آن تا هفته دولت امسال (1399) فعالیت خواهیم کرد.

وی شهرستان سقز را شهرستانی فرهنگی دانست و گفت: سقز شهری هنرمند پرور است و باید مطالبه آنان که ساخت این سینماست برآورده شود.

فرماندار شهرستان سقز با تقدیر از استانداری کردستان، حوزه هنری استان، آموزش و پرورش سقز که نهایت تلاش خود را برای اتمام این سینما به کار بسته اند، اظخارداشت: ما هم در کمیته برنامه ریزی اگر نیازمند پول بیشتری برای اتمام آن باشد، همکاری خواهیم کرد.

مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان هم در این بازدید با تقدیر از همکاری تمام کسانی که در روند ساخت این سینما از جمله استانداری و حوزه هنری استان کردستان، آموزش و پرورش سقز همکاری دارند، گفت: در این مدت فرماندار سقز که به کارهای هنری نگاه ویژه ای دارد تیز همواره کمک کار ما در روند ساخت این پردیس سینمایی می باشسد.

حیدر مرادی ادامه داد: این پردیس سینمایی داری 3 سالن نمایش با 500 صندلی می باشد که هر سالن می تواند یک فیلم مجزا برای طبقات مختلف سنی از جمله کودکان به نمایش درآورد.

وی افزود: حوزه هنری هم برای ساخت این سینما اعتبارات خوبی صرف کرده است و با اتمام کار ساخت، این پردیس سینمایی به امکانات روز سینمایی مجهز خواهد شد.

مرادی استقبال مردم فرهنگ دوست و متمدن و فرهیخته شهرستان سقز از برنامه های فرهنگی و هنری را شایسته تقدیر دانست و گفت: وجود سینما نشان از شاخص های فرهنگی هر مملکتی است و قول می دهیم که آن را امسال به اتمام برسانیم.

مسئول امور سینمایی حوزه هنری کردستان در ادامه به تعداد سینماهای استان و وضعیت آن نسبت به کشور گفت: به ازای هر 20 هزار نفر یک سالن سینما، در ایران به ازای هر 300 هزار نفر یک سالن و در کردستان این آمار به ازای هر 500 هزار نفر است.

به گفته مرادی، از نظر تعداد صندلی نیز در کل در سطح کشور 122 هزار 760 صندلی سینما و در کردستان این تعداد یک هزار و 679 نفر است.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول